Butlletí Benestar
Juliol - Agost - Setembre 2021 - #132

Autonomia i dependència

El Servei Local de Teleassistència no para a l’estiu: prevenció de robatoris, recomanacions per alleujar la calor i evitar els incendis, i acompanyament a situacions de soledat

©Unsplash

©Unsplash

Davant el període principal de vacances de l’any, el Servei Local de Teleassistència ha continuat treballant per a totes les persones usuàries, atesos els riscos específics d’aquesta estació. [+]

Una de les accions que el Servei reforça durant l’estiu és la campanya que es realitza en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra per prevenir robatoris i estafes, mitjançant la qual es proporciona informació i consells a les persones usuàries per tal que estiguin alerta, coneguin els factors de risc i pugin protegir-se. Així, durant aquesta època estival, s’han realitzat gairebé 700 trucades per donar consells de seguretat per prevenir aquestes situacions i, especialment, per treure diners als caixers automàtics de forma segura, ja que aquests robatoris s’intensifiquen amb el cobrament de la paga extra.  

A més de les trucades, aquesta campanya preventiva s’acompanya del díptic “Consells davant robatoris i estafes” que es lliura al domicili de les persones usuàries en les visites de seguiment i que els Mossos també en fan difusió a la població general a través de diferents espais comunitaris de la província.

D’altra banda, com cada any i des de l’1 de juny, el Servei Local de Teleassistència activa el protocol i la campanya “Consells per fer front a la calor” que es porta a terme durant tot l’estiu i que consisteix en la realització de trucades per donar consells de com afrontar la calor a les persones identificades amb més riscos i també a totes les persones usuàries, aprofitant les trucades de seguiment quotidianes. Durant aquest estiu s’han fet 13.800 trucades en el marc d’aquesta campanya que es complementa amb un material de difusió en format de ventall que recull totes les recomanacions davant la calor i que es lliuren també en les  visites de seguiment.

En aquesta mateixa línia, el centre d’atenció del Servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) per conèixer els avisos d’alarmes taronges o vermelles sobre onades de calor al territori o l’activació de qualsevol pla específic de fenòmens meteorològics adversos, com van ser els incendis a la Conca del Barberà al juliol on es van fer seguiments diaris a 182 domicilis de persones usuàries i residents als municipis afectats de Santa Margarida de Montbui, Santa Maria de Miralles, Sant Martí de Tous i Bellprat. A més, el Servei realitza seguiments en casos d’aiguats, tempestes, ventades o d’altres fenòmens climatològics adversos com els que s’han donat durant el mes d’agost . Així, aquest estiu s’han fet seguiments a gairebé 500 persones afectades per situacions climàtiques adverses.

Finalment, una de les tasques clau del Servei Local de Teleassistència és l’acompanyament en situacions de soledat, que s’intensifiquen durant l’estiu ja que moltes persones romanen soles a casa i/o tenen major percepció d’aïllament perquè el seu entorn ha marxat de vacances i part de la xarxa comunitària i comercial està tancada. Durant els mesos d’estiu, el centre d’atenció ha mantingut prop de 6.000 converses per motiu de soledat i des de l’inici de l’any la xifra supera les 15.000  converses per aquesta causa.

La totalitat de trucades preventives formen part del programa “Parlem de...” que té la finalitat de fomentar l’autonomia personal i afavorir l’apoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.

El Servei Local de Teleassistència, en la seva tasca de garantir la seguretat i donar tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, donant suport les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, ha realitzat gairebé 1.800.000 trucades proactives durant l’any 2020.

Newsletter: Benest@r
Newsletter number: #132 - Juliol - Agost - Setembre 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar