Butlletí Benestar
Especial publicacions de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social - #144

Serveis socials bàsics

Primera sessió d’intercanvi i reflexió entre experts/es de l’àmbit de la supervisió

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

Una de les principals novetats del recurs de Supervisió pels professionals dels Serveis Socials Bàsics és l’organització i creació d’un espai de debat i reflexió entre les persones supervisores sobre el marc teòric i les metodologies utilitzades en la Supervisió d’equips i la Supervisió de responsables d’equips. Amb aquesta finalitat es realitzaran dues sessions anuals. [+]

En aquesta línia, el passat 9 de maig de 2023 es va realitzar la primera sessió d’intercanvi i reflexió entre els i les professionals expertes de l’àmbit de la supervisió, que actualment proveeixen el servei dins el programa de suport que ofereix la Diputació de Barcelona, als responsables i als equips tècnics dels serveis socials bàsics de tots ens locals de la província de Barcelona.

A la sessió van assistir gairebé el total dels i de les 25 supervisors i supervisores, que presten el servei, i  es va iniciar amb la presentació per part del cap del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat, Francesc Hernández, qui va remarcar la gran rellevància i la llarga trajectòria del servei de supervisió de la Diputació de Barcelona que dona suport als professionals dels serveis socials bàsics de gairebé la totalitat de municipis de la demarcació.

També va explicar que les modificacions que s’han produït en els darrers anys en les lleis de contractacions del sector públic han fet necessari un nou emmarcament de la contractació per a la prestació del servei. En aquest sentit, posteriorment, es va explicar que aquesta primera sessió de treball forma part de les novetats del servei, com a eina per a la millora contínua del mateix, i amb la finalitat de disposar d’un espai de reflexió entre els i les professionals que donen suport als professionals de serveis socials tant en la línia de cercar i concretar estratègies comunes de treball, com punts i continguts transversals a abordar. Alhora es va agrair als professionals, l’esforç i la capacitat d’adaptació al nou context.

Des de l’equip tècnic de la Diputació, responsable del projecte, es va fer un recordatori de les qüestions més pràctiques per tal de facilitar la tasca de les persones supervisores, abans d’iniciar la dinàmica de reflexió conjunta. Aquest espai també va permetre poder incorporar les propostes que van fer els assistents per tal d’agilitzar la tasca més burocràtica, i millorar el seguiment de l’espai.

Els supervisors i supervisores van participar activament en les activitats proposades, les quals van permetre el debat i la reflexió entorn a temes del marc teòric i les metodologies de la Supervisió d’equips i la Supervisió de responsables d’equips com la gestió emocional, l’ètica professional, el lideratge i responsabilitat,...

En la mateixa línia, el pròxim 14 de novembre de 2023 es realitzarà la segona sessió d’intercanvi i reflexió entre els supervisors/es i l’equip tècnic i responsables de la Diputació de Barcelona. L’objectiu principal és poder donar continuïtat a la reflexió i anàlisi sobre els temes sorgits en el treball grupal que es van dur a terme en l’anterior sessió, a més fer un recordatori de terminis així com de les tasques a realitzar per part dels supervisors i supervisores al llarg del procés i resoldre dubtes que puguin tenir.

Finalment, s’obrirà un espai de treball sobre una activitat proposada amb l’objectiu d’abordar aspectes bàsics i elements que intervenen a la supervisió i realitzar una posada en comú d’aquests aspectes.

Respecte a l’avaluació de la supervisió, s’utilitzen diferents tècniques amb l’objectiu d’abordar la millora contínua i poder donar veu als i les professionals participants dels espais de supervisió, es va realitzar al mes d’abril, una enquesta als professionals que participen en aquests espais, per tal de fer una primera valoració i seguiment del servei.

Es van enviar un total de 1.626 enquestes de les quals van ser contestades 987, arribant així a un 61% de participació. Les preguntes estaven relaciones amb diferents aspectes de la supervisió d’enguany per tal que poguessin fer les seves valoracions. La mitjana de les puntuacions va ser molt elevada, en concret del 8,57 sobre 10. 

Newsletter: Benest@r
Newsletter number: #143 - Juliol - Agost - Setembre - Octubre 2023

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar