Butlletí Servei de Teleassistència
maig 2019 - #14

Dispositius

Els dispositius de seguretat es consoliden com una prestació preventiva clau

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

Durant el primer trimestre de 2019, el Servei Local de Teleassistència ha atès 26.740 alarmes dels diferents dispositius que tenen les persones instal·lades als seus domicilis i que han derivat en la gestió de 356 emergències. Principalment, destaquen les alarmes generades pels dispositius de control de la mobilitat (12.430) i pels detectors de fum/foc (10.053).

De les 356 emergències gestionades, 94 han estat emeses des d’un detector de foc/fum, 59 van provenir d’un detector de gas, 41 van ser emeses a través de detectors de caigudes i 161 d’un dispositiu de control de la mobilitat. 

A més a més de les actuacions realitzades per les alarmes generades pels diferents dispositius, aquests mesos s’han realitzat quatre actuacions proactives motivades per un incendi. El Servei Local de Teleassistència presta una atenció continuada a les xarxes socials, mitjans de comunicació i avisos del agents d’atenció a emergències del territori com Protecció Civil-CEMCAT, SEM, Bombers de Catalunya i Mossos d’Esquadra. Quan el Servei Local de Teleassistència constata que s’està produint un incendi, es realitza una intervenció ràpida localitzant totes les persones usuàries que viuen en la mateixa adreça i edificis propers. En aquest moment, es truca a totes les persones usuàries, es comprova la seva situació de protecció i se’ls ofereixen consells de seguretat mentre dura l’emergència. 

Actualment el Servei Local de Teleassistència té instal·lats 15.608 dispositius de seguretat dels quals 8.982 són detectors de foc i fum, 3.908 són detectors de gas, 1.188 són detectors de caigudes i 43 són detectors de monòxid de carboni. 

La implantació del model centrat en la persona basat en el sistema de Resposta Eficient en Teleassistència (RET) ha permès créixer en més de 10.000 dispositius des de l’any 2017 en una aposta clau per dotar a les persones usuàries de més prestacions preventives. Es preveu que el Servei Local de Teleassistència arribarà a finals del 2020 a 20.300 dispositius instal·lats a les llars de les persones amb més riscos a la seva llar i per la seva situació de salut. 

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #14 - maig 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar