Butlletí Servei de Teleassistència
Març 2020 - #16

Novetats

Escenari 2020: consolidació del creixement i planificació d’una nova etapa

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Aquest any 2020 és el darrer de l’actual període de contractació del servei, iniciat el 2017, amb l’empresa Tunstall Televida.

Aquest període ha estat marcat per les novetats que ha incorporat el servei i pel fort impuls al creixement que s’ha anat donant any rere any i que volem consolidar durant aquest any.

 

L’any 2019 ha estat un període marcat pels següents elements:

  • La solidesa del nou model d’atenció centrada en la persona, posat en marxa l’any 2017. 
  • L’aposta pels dispositius de seguretat com els de foc-fum, gas, caigudes...
  • La posada en marxa de les campanyes de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu. 
  • El desenvolupament del model d’atenció a emergències al territori, amb 29 unitats mòbils de les quals 16 son de primera resposta a emergències i 13 son per realitzar activitat programada als domicilis de les persones usuàries. 
  • Desenvolupament de nous protocols i projectes pilot per atendre necessitats específiques. 

El 2019, el Servei Local de Teleassistència va arribar a les 89.863 persones usuàries, xifra que suposa una cobertura del 12,84% sobre la població major de 65 anys i del 43,63% sobre la població major de 80 anys. El servei ha experimentat un creixement net de 4.653 persones respecte l’any 2018 i s’han produït 16.744 altes noves. 

Un dels punts forts del servei durant el darrer any ha estat la tasca preventiva efectuada a través de trucades des del centre d’atenció. El programa Parlem de... va gestionar més de 200.000 trucades amb la finalitat d’oferir més tranquil·litat, consells preventius i actuar en situacions de contingència (onades de fred i calor, temporal Glòria, entre d’altres). 

Enguany, volem seguir avançant en la millora i l’especialització del servei amb la implementació dels nous protocols i projectes que estan en marxa.  Alhora, volem aconseguir que els municipis puguin donar resposta a les necessitats de tota la seva població i que fomentin el servei entre la seva ciutadania, reforçant la vessant més preventiva i de cobertura de necessitats socials que ofereix el Servei Local de Teleassistència.  Des de la Diputació de Barcelona es posa a disposició dels municipis tots els recursos econòmics, tècnics i humans necessaris per fer efectiu aquest repte.

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #16 - Març 2020

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar