Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2021 - Especial nova contractació - #18

Novetats

Un model més especialitzat que atén la soledat, el deteriorament cognitiu precoç i dona suport a les persones dependents i cuidadores

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

El model d’atenció centrada en la persona basat en el sistema de valoració de Resposta Eficient en Teleassistència (RET), implementat el 2017, permet elaborar un pla d’atenció personalitzat i adaptar les prestacions a les necessitats específiques de cada persona usuària. [+]

Durant el darrer contracte ja es van potenciar programes que apostaven per oferir un servei preventiu i proactiu i es van impulsar programes d’atenció especial a situacions  d’alt risc, com el programa de prevenció, detecció i actuació davant els maltractaments (en coordinació amb els Serveis socials municipals), el programa de prevenció de la conducta suïcida i el programa d’atenció en grans catàstrofes i situacions especials (ambdós en col·laboració amb els serveis d’emergència i protecció civil).

Amb la finalitat d’avançar en aquesta personalització i d’orientar-nos cap a una teleassistència preventiva i predictiva, es reforçaran les prestacions normalitzades (seguiments i visites domiciliàries) i les especialitzades (dirigides a la persona usuària i a l'entorn) ja existents, s’impulsaran noves campanyes preventives i s’incorporarà el nou sistema de monitorització de riscos a través d’alertes, valoracions i seguiments personalitzats i especialitzats, posant ara el focus en la prevenció de l’aïllament social i l’atenció a situacions de soledat, l’atenció al deteriorament cognitiu, i el suport a les persones dependents i cuidadores.

Pel que fa a la prevenció de l’aïllament social i atenció a la soledat es realitzaran campanyes específiques de prevenció de l’aïllament i de promoció de la participació social, així com intervencions per a la detecció de la soledat a través de trucades  i alertes del sistema adreçades a totes les persones usuàries del servei. Per aquelles persones que tinguin un risc d’aïllament o soledat alt, a més d’aquestes prestacions, s’establirà un seguiment telefònic intensiu, per exemple en situacions de dol, es faran seguiments presencials en dates crítiques i s’implementaran nous projectes basats en la monitorització intel·ligent de riscos.

En relació a la prevenció i detecció precoç del deteriorament cognitiu i la demència es reforçaran les campanyes de prevenció i informació, així com  l’assessorament a l’entorn familiar. També s’oferiran prestacions especialitzades i tecnologia de suport adaptada com, per exemple, el sistema avançat de suport nocturn “camí de llums”  o la inclusió de funcions com la geolocalització en la teleassistència mòbil, tal com hem vist en l’apartat sobre la nova tecnologia complementària. Per a l’abordatge d’aquestes situacions cal tenir present el Pla Integral d’Alzheimer i altres Demències del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social.

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #18 - Abril 2021 - Especial nova contractació

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar