Butlletí Servei de Teleassistència
Febrer 2023 - #22

Novetats

La Diputació de Barcelona inicia una prova pilot de comunicació de riscos de salut entre el Servei Local de Teleassistència i Equips d’Atenció Primària del territori

©Unsplash

©Unsplash

El passat 15 de novembre el Servei Local de Teleassistència (SLT) va iniciar una prova pilot de comunicació de riscos de salut amb els Equips d’Atenció Primària (EAP) del Prat de Llobregat i de l’Alt Penedès. [+]

Aquesta prova pilot s’emmarca en el treball conjunt que s’està realitzant entre el Departament de Salut i el SLT per assolir la interoperabilitat entre els sistemes de salut i social fent possible l’intercanvi de dades amb l’objectiu d’oferir una atenció integrada i millorar el servei que es presta des d’ambdós àmbits a les persones usuàries del SLT.

En aquest projecte s’ha treballat amb representants dels Equips d’Atenció Primària dels territoris esmentats, per la identificació de les situacions de risc que el SLT necessita comunicar als EAP  amb l’objectiu d’establir uns circuits de comunicació, en funció de la prioritat de la situació a comunicar, que després es pugui extrapolar a tots els EAP de la província.

Actualment, des del SLT es comuniquen totes les necessitats sanitàries que es detecten però no hi ha un protocol establert unificat per tot el territori. La prova pilot iniciada el passat dia 15 de novembre pretén validar un circuit elaborat conjuntament pel SLT i salut.

S’han establert tres tipus de comunicació segons tipologia de risc i prioritat:

  • Alta: el SLT es comunica amb el 061 ja que són emergències de salut que poden incórrer en la vida de la persona, com per exemple: dolors de pit, persones inconscients, codi ICTUS, codi Risc Suïcidi, ofecs-dispnea, traumatismes amb o sense sang.
  • Mitjana: quan es detecta una necessitat sanitària el SLT contacta amb el 061 i si des d’aquest servei es valora que cal remetre la demanda al CAP de referència de la persona a través del personal de teleassistència es fa via telefònica. Són situacions de problemes digestius aguts (menys de 48h d’evolució), dolors aguts (menys de 48h d’evolució), desnivells de glucosa, canvi d’estat de salut en situació de final de vida, estats d’ansietat aguts, entre d’altres.
  • Baixa: la comunicació és via correu electrònic per tal que l’equip sanitari de referència tingui la informació sobre situacions detectades a través de l’informe de valoració del protocol de sospita de maltractaments, informe de detecció de conductes suïcides, i l’informe de valoració risc caigudes. En aquells casos que per la seva situació personal es valora que la persona usuària requereix d’un suport específic, des del SLT es podran fer diferents gestions amb l’EAP corresponent, com per exemple: demanar hora per medicina general/infermeria, pautes anticoagulants orals (Sintrom® o Aldocumar®), programació vacunació, entre d’altres.

Alhora, s’ha consensuat una fitxa amb les dades que des del SLT s’han de traspassar als EAP per tal que tinguin la informació necessària per optimitzar la seva atenció, mentre no estigui operativa la interoperabilitat entre tots dos serveis que s’està treballant en el marc d’un Conveni interinstitucional.

El seguiment d’aquesta prova pilot el realitza el mateix equip de treball creat per la seva elaboració comptant amb la participació de professionals dels EAP d’El Prat de Llobregat i de l’Alt Penedès, del Departament de Salut, així com del Servei Local de Teleassistència.

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #22 - Febrer 2023

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar