Butlletí Servei de Teleassistència
febrer de 2017 - #7

Novetats

Més dispositius de seguretat: dels 5.500 als 20.300 al 2018

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Un dels principals objectius del Servei Local de Teleassistència és la prevenció, element clau de la forta aposta que es fa per la seguretat davant els riscos de salut i a la llar amb l’ús de la tecnologia als domicilis dels usuaris. Els dispositius de seguretat del servei aporten major seguretat a la persona usuària i a les seves famílies, ja que permeten realitzar un seguiment de l’entorn de la persona i automatitzar la detecció de riscos així com donar resposta davant un accident a la llar. 

En aquesta nova etapa es donarà un impuls fort al creixement dels dispositius de seguretat, amb una aposta per créixer dels 5.500 actuals fins arribar als 20.300 al 2018, un augment que significa ampliar els domicilis amb un dispositiu de seguretat del 8,5% actual a pràcticament un de cada quatre domicilis que disposaran d’un dispositiu. 

Segons l’Enquesta de Salut de Catalunya, l’any 2014, el 14,7% de la població en general ha patit alguna lesió no intencionada en el darrer any. Aquesta dada s’eleva a 24,2% entre la població major de 75 anys i més, on la població femenina s’identifica amb la de major risc.

A més, segons dades de la Generalitat de Catalunya, l’any 2015, els Bombers van realitzar més de 4.000 intervencions per incendis en edificis, la majoria relacionades amb cuines, llars de foc, xemeneies i aparells elèctrics o de calefacció i segons dades del ‘Pla integral de seguretat de les persones grans, 2015-2018 de la Generalitat de Catalunya’, el 44% de les víctimes mortals d’incendis a les llars tenien més de 65 anys, col·lectiu més vulnerable i usuaris principals del Servei Local de Teleassistència.

En aquest sentit, des de la Diputació s’aposta per un creixement especialment centrat en la prevenció contra els incendis a les llars, ja que un 50% dels dispositius instal·lats seran per detectar fum i/o foc. Tampoc es vol deixar de banda l’ampliació que es farà en els dispositius de gas, de detecció de CO2, de detectors d’inactivat, detectors de caigudes o teleassistència mòbil.

Cal recordar, que el Servei Local de Teleassistència i els Bombers de Catalunya col·laboren activament mitjançant accions preventives com en la difusió de la campanya de Bombers de Catalunya ‘Ho pots evitar’ amb l’edició de més de 100.000 díptics que s’han repartit a les persones usuàries i als 310 municipis i en el marc del programa ‘Parlem de...’ de trucades preventives a través del Centre d’atenció que fins l’octubre de 2016 es van realitzar més de 4.250 trucades a les persones usuàries amb més riscos de patir un incendi. 

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #7 - febrer de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar