L'Aparador - 24 d'abril de 2015

Butlletins
24 d'abril de 2015 - #100

Parlem de...

Estratègies comunicatives en els Serveis Públics de Consum

Cartell del Sitges Next

Cartell del Sitges Next

El Codi de Consum de Catalunya defineix el concepte de consumidor mitjà com una  persona consumidora que, "d'acord amb un criteri de diligència ordinària, hauria d'estar normalment informada". Molta part d'aquesta informació arriba als consumidors de la mà de la publicitat, un món amb una enorme capacitat de comunicar i en continu desenvolupament i recerca de noves fórmules. Un món seductor i sens dubte un dels capdavanters en l'àmbit de la comunicació com ens mostra l'exitosa serie nord-americana Mad Men.

Aquest darrer cap de setmana Sitges ha acollit el Sitges Next,. Aquest festival ha aplegat professionals, creatius, emprenedors i simpatitzants del món de la comunicació en dues jornades dedicades a les noves tendències en comunicació.

Talents d'arreu del món van presentar propostes innovadores i avenços en comunicació i tecnologia adreçats a què agències i marques puguin comunicar-se amb els consumidors d'una manera nova. En contraposició, els serveis públics de consum han d'assegurar a la persona consumidora mitjana, la informació necessària per contrastar aquesta informació publicitària.

Aquest fet  obliga a la comunitat tècnica de consum a cercar contínuament fórmules per cercar i validar la informació sobre consum que contínuament s'envia pels mitjans de comunicació i a mantenir informats els seus membres i al públic en general. A Europa, aquesta obligació ha impulsat als Serveis Públics de Consum a crear xarxes d'alertes, pàgines web específiques i butlletins que mantinguin informada a la comunitat tècnica de consum i a les persones consumidores.

L'Aparador, revista electrònica sobre consum del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, ha treballat aquests 8 anys en aquesta línia, informant els tècnics i electes, cercant notícies i novetats, i ho continuarà fent amb compromís de varietat, interoperabilitat, facilitat d'accés i de millora contínua.


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum