L'Aparador - 16 de juny de 2015

Butlletins
16 de juny de 2015 - #102

Parlem de...

La publicitat predictiva

Big data

Big data

Benvinguts i benvingudes al futur, arriba la publicitat a mida o publicitat predictiva !!!

Aquesta publicitat, dirigida a cada persona individualment, és el resultat del treball dels darrers anys, on les dades generades pel nostre rastre digital i el de milions de persones han estat sent emmagatzemades, passant a denominar-se Big Data o Dades Massives, que ve a referir-se a l'acumulació a gran escala d'aquest tipus d'informació.


Milers de milions de dades generades per milions de persones mitjançant WhatsApp, Facebook, Twitter, Google, email, compres online, facturació, trucades, transaccions electròniques i totes les dades que generem en buscadors, geolocalitzadors i xarxes socials han restat a l'espera de poder ser gestionades. Finalment, les empreses de màrqueting, mitjançant l'anomenada "mineria de dades", han començat a trobar i utilitzar patrons recurrents dintre d'aquestes dades. Aquests patrons permeten generar anuncis personalitzats per als usuaris de dispositius electrònics portàtils, amb publicitat "a mida" per a cada persona.

¿De què serveix enviar publicitat de motocicletes o de cotxes a algú que no condueix? La publicitat predictiva, una vegada ha reconegut un patró en les nostres cerques i activitats en la xarxa, ens dirigeix publicitat d'allò que ens interessa, i ho fa mitjançant els nostres dispositius electrònics. Aquesta publicitat s'afegeix doncs a la publicitat massiva indiscriminada que fins ara tots rebíem per televisió, ràdio o premsa. Ens ofereix productes pels quals el màrqueting prediu que estarem interessats o que ens poden fer falta segons el nostre perfil digital. Aquesta nova modalitat de publicitat dirigida estratègicament a cada persona en concret, i la promesa de rebre els productes sol·licitats en el temps més breu possible, intenta ampliar encara més el món del consum.

Amazon, en un intent d'anar més enllà, ha introduït en el mercat nord-americà el Amazon Dash. Aquest dispositiu és un botó físic per poder comprar per internet. Així, quan detectem que ens estem quedant sense llet, amb un toc del botó d'aquest producte, estratègicament col·locat a la porta de la nevera, podem fer la corresponent comanda via wifi al nostre dispositiu electrònic autoritzat, i així amb qualsevol producte d'ús quotidià que fem servir a la nostra llar. Amazon també està preparant un nou dispositiu en aquesta línia, capaç de predir quan ens estem quedant sense algun d'aquests productes, i encarregar-lo sense que nosaltres ens tinguem que preocupar.


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum