L'Aparador - 16 de juliol de 2015

Butlletins
16 de juliol de 2015 - #103

Parlem de...

Comprar en rebaixes

Centre comercial

Centre comercial

Ha arribat l'època de l'any on trobem els aparadors de les tendes plens de cartells que anuncien rebaixes, liquidacions, saldos, promocions i outlets, i és per això que als consumidors ens convé conèixer les diferències entre aquestes activitats de promoció de vendes. És important diferenciar quan un producte està rebaixat, és de liquidació, és un saldo, una promoció o prové d'un excedent de producció.

Les rebaixes són una opció que els comerciants poden escollir fer o no fer i consisteixen en una reducció en els preus (no en qualitat) que els béns o serveis hagin tingut amb anterioritat, i han de tenir les mateixes garanties que abans de les rebaixes. Si l'establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual, també ha d'admetre aquest sistema en rebaixes. 

Les liquidacions són vendes amb la finalitat d'extingir les existències de determinats productes (en perfectes condicions), per cessament total o parcial de l'activitat comercial, jubilació o reforma del negoci. El motiu de la liquidació ha d'estar indicat i com a màxim pot tenir una durada d'un any en tots els casos.

Les promocions i ofertes són condicions especials més beneficioses pels consumidors que les que hi ha habitualment i que es poden realitzar en qualsevol època de l'any.

Els outlets o venda d'excedents s'han de donar en tendes especialitzades per a aquest tipus de vendes, parades dels mercats de marxants o espais degudament diferenciats i senyalitzats dins d'un establiment comercial, sempre que no superin el 20% del total de la superfície de venda.

I per fi arribem als saldos, que són productes el valor de mercat dels quals ha disminuït de forma manifesta per estar deteriorats, tenir desperfectes o estar en desús. Per exemple es consideren saldos la roba passada de moda, articles que no s'han venut en rebaixes o aquells que tenen algun tipus de tares o estan en desús. Aquests productes han d'estar perfectament senyalitzats i separats de la resta de vendes i/o promocions. Els productes venuts com a saldos han de ser propietat dels venedors des de, almenys, sis mesos abans de posar-lo a la venda, excepte tendes dedicades exclusivament a vendre aquests articles.

 


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum