L'Aparador - 16 de juny de 2014

Butlletins
16 de juny de 2014 - #90

Des del SSPC

6è Congrés de mercats municipals de la província de Barcelona i 10a Jornada de mercats de Barcelona

Taula rodona: Quin serà el client de futur dels nostres mercats? Com ens hi hem de dirigir?

Taula rodona: Quin serà el client de futur dels nostres mercats? Com ens hi hem de dirigir?

El passat dia 26 de maig va tenir lloc el 6è Congrés de mercats municipals de la província de Barcelona i 10a Jornada de mercats de Barcelona, organitzats conjuntament per l'Oficina de Mercats i Fires Locals de la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona i l'Institut de Mercats Municipals de l'Ajuntament de Barcelona, en la que va participar com a ponent a una de les dues taules rodones, el cap de la Secció Tècnica del Servei de Suport a les Polítiques de Consum, Sr. Carles Ruiz Benito.

El tema que es va tractar a la taula rodona va ser: Quin serà el client de futur dels nostres mercats? Com ens hi hem de dirigir?

En la intervenció es va voler donar una visió clara sobre la definició de persona consumidora i la definició de consum responsable.

Persona consumidora és aquella que, d'acord amb un criteri de diligència ordinària, hauria de ser normalment informada i raonablement curosa amb les relacions de consum, en funció dels factors socials, culturals i lingüístics.

Consum responsable de béns i serveis és aquell consum moderat, informat, reflexiu i conscient, tenint en compte els criteris de sostenibilitat cultural, ambiental, socioeconòmic i lingüístic.

Un primer objectiu va ser donar a conèixer com esperem que sigui el consumidor del futur, des de la seva mateixa perspectiva:

  • Persona informada dels seus drets com a consumidor.
  • Persona conscienciada del seu valor com a grup (associació de consumidors).
  • Persona conscienciada dels valors socials que pot tenir en compte en els seus actes de consum (amb el medi ambient, amb la salut, amb valors socials i culturals, etc.).

Un segon objectiu va ser fer conèixer quines són les vies de resolució del conflicte, fent especial menció al Sistema Arbitral com a possibilitat de resolució extrajudicial i gratuïta.

Per a finalitzar la intervenció es va fer un resum sobre les queixes més notòries que arriben als serveis públics de consum en relació amb el petits botiguers:

  • Manca de preus en els productes.
  • Manca d'informació obligatòria en el tiquet (com ara el tipus de producte, el dia de compra, la identificació de l'establiment, etc.).
  • Manca d'informació sobre la disponibillitat dels fulls de reclamació a disposició del client i la disponibilitat dels mateixos.

Programa


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum