Butlletí l'Aparador
17 de febrer de 2017 - #121
Go top

Portada

Foto: arxiu Foto: arxiu

Foto: arxiu

Foto: arxiu

La Diputació de Barcelona va aprovar, en la sessió plenària del mes de gener celebrada el dia 26, una moció en defensa dels interessos de les persones consumidores afectades per les clàusules terra, IRPH, despeses en la formalització de les hipoteques i pel seu acompanyament i assessorament en el procés de reclamació.

Go top

Notícies

La diputada Laura Martínez es reuneix amb la Unió de Consumidors de Catalunya

Font: arxiu SSPC

Font: arxiu SSPC

L’entitat va sol·licitar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en el IV Cicle de conferències que ha organitzat sota el títol d’Alimentació i Salut responsable", que es va iniciar amb una taula rodona sobre les intoleràncies i les al·lèrgies alimentàries.

Vilassar de Mar. Formació en consum dels infants a través dels mitjans de comunicació

Font: Ajuntament de Vilassar de Mar

Font: Ajuntament de Vilassar de Mar

Conèixer els mitjans de comunicació municipals mentre es formen en consum responsable. Amb aquesta premissa neix un nou projecte educatiu impulsat per la regidoria de consum, a través de l’OMIC de Vilassar de Mar, i que compta amb la col·laboració de Vilassar Ràdio.

 

El Síndic de Greuges reclama una llei que garanteixi la independència del mediador

Font: arxiu

Font: arxiu

El Síndic ha fet aquesta reivindicació en una jornada organitzada per Foment del Treball, per analitzar la situació actual en els casos d’arbitratge i la necessitat de transportar a l’estat la Directiva europea sobre la resolució alternativa de conflictes.

Les rebaixes i el lloguer de pisos al programa Posa’t les piles de Ràdio Mollet

Font: web de Ràdio Mollet

Font: web de Ràdio Mollet

Amb motiu de la propera campanya de rebaixes i d'altres temes d'interès, hem participat en el programa "Posa’t les piles" per tal d’explicar els nostres drets com a persones consumidores i les casuístiques més habituals.

Infoconsum, una eina al teu telèfon mòbil

Font: Web Generalitat de Catalunya

Font: Web Generalitat de Catalunya

Una aplicació amb consells per saber com actuar abans, durant i després de comprar un bé o servei. Possibilitat d'obtenir informació, efectuar consultes, conèixer avisos i alertes urgents, denunciar productes o serveis que infringeixen les normes del mercat i saber on podeu adreçar-vos en cas de necessitat d'assessorament o d'haver de reclamar.

 

Enquesta prop de 10.000 ciutadans sobre consum

Font: arxiu SSPC

Font: arxiu SSPC

El 98% dels consumidors assegura que el preu de l'electricitat és car i el 92% manifesta que ha notat un increment del preu de la llum en l'últim any. Això es desprèn de l'estudi "Situación de los suministros en los hogares españoles en 2016", realitzat per Fotocasa.

Projecte veïnal experimentat a Ciutat Meridiana: A-Porta

Font: logo web fundació CONFAVC

Font: logo web fundació CONFAVC

La iniciativa veïnal vol trencar portes, pretèn facilitar un coneixement de les realitats socials individuals, apropar els serveis al veïnat, detectar per a prevenir sobretot en temes de qualitat i condicions de vida, crear vincles, informar, donant suport, i empoderant a les persones.

Estudi sobre les reclamacions a les línies aèries durant l’any 2016

Font: arxiu

Font: arxiu

Vueling, Air Europa i Ryanair, les més reclamades. Cubana de Aviación, Plus Ultra i Wamos les que proporcionalment reben més reclamacions en funció dels passatgers transportats.
Go top

Materials d'interès

Font: web ACCO Font: web ACCO

Font: web ACCO

Font: web ACCO

L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) és un organisme que té com a missió vetllar pel correcte funcionament competitiu dels mercats a tots els sectors productius de l'economia a Catalunya.

Go top

Normativa

Font: arxiu Font: arxiu

Font: arxiu

Font: arxiu

Amb aquestes clàusules si un hipotecat no paga una quota la banca pot reclamar el venciment de la hipoteca, la devolució de l'import prestat i sol·licitar el desnonament.

 

Font: web institució Font: web institució

Font: web institució

Font: web institució

En concret són quatre dictàmens sobre temes tan diversos com: el nou mercat de l'electricitat, Reglament sobre la cooperació en matèria de protecció dels consumidors; Reglament sobre els serveis de paqueteria transfronterers i, Reglament de foment de la participació dels consumidors i altres usuaris finals de serveis financers.
Go top

Agenda

Segon curs d'iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local

Imatge d'activitat formativa del SSPC Font: Arxiu

Imatge d'activitat formativa del SSPC Font: Arxiu

Curs semipresencial per a professionals dels serveis públics de consum, ja siguin OMIC, OCIC, OPIC o OAC, on es tramitin consultes de consum. Està dividit en cinc mòduls: introducció en matèria de consum, el procediment de la reclamació, els productes i serveis, els subministraments bàsics i, la inspecció.

Previsió de visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 17 març de 2017

Unitat Mòbil de Consum davant la seu central de la Diputació de Barcelona. Font: SSPC

Unitat Mòbil de Consum davant la seu central de la Diputació de Barcelona. Font: SSPC

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.

Go top

Consells de consum

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

Les clàusules terra són unes clàusules establertes en els contractes de préstec hipotecari a interès variable que preveuen que, encara que el tipus d'interès baixi per sota d'un determinat llindar establert per l’entitat bancària, la persona consumidora seguirà abonant el corresponent a aquest límit sense beneficiar-se de la baixa del tipus d’interès de referència, habitualment l'euríbor.

 

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual