Foto: arxiu
Foto: arxiu
La Diputació de Barcelona va aprovar, en la sessió plenària del mes de gener celebrada el dia 26, una moció en defensa dels interessos de les persones consumidores afectades per les clàusules terra, IRPH, despeses en la formalització de les hipoteques i pel seu acompanyament i assessorament en el procés de reclamació.
Font: arxiu SSPC
L’entitat va sol·licitar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en el IV Cicle de conferències que ha organitzat sota el títol d’Alimentació i Salut responsable", que es va iniciar amb una taula rodona sobre les intoleràncies i les al·lèrgies alimentàries.
Font: Ajuntament de Vilassar de Mar
Font: arxiu
El Síndic ha fet aquesta reivindicació en una jornada organitzada per Foment del Treball, per analitzar la situació actual en els casos d’arbitratge i la necessitat de transportar a l’estat la Directiva europea sobre la resolució alternativa de conflictes.
Font: web de Ràdio Mollet
Amb motiu de la propera campanya de rebaixes i d'altres temes d'interès, hem participat en el programa "Posa’t les piles" per tal d’explicar els nostres drets com a persones consumidores i les casuístiques més habituals.
Font: Web Generalitat de Catalunya
Una aplicació amb consells per saber com actuar abans, durant i després de comprar un bé o servei. Possibilitat d'obtenir informació, efectuar consultes, conèixer avisos i alertes urgents, denunciar productes o serveis que infringeixen les normes del mercat i saber on podeu adreçar-vos en cas de necessitat d'assessorament o d'haver de reclamar.
Font: arxiu SSPC
El 98% dels consumidors assegura que el preu de l'electricitat és car i el 92% manifesta que ha notat un increment del preu de la llum en l'últim any. Això es desprèn de l'estudi "Situación de los suministros en los hogares españoles en 2016", realitzat per Fotocasa.
Font: logo web fundació CONFAVC
La iniciativa veïnal vol trencar portes, pretèn facilitar un coneixement de les realitats socials individuals, apropar els serveis al veïnat, detectar per a prevenir sobretot en temes de qualitat i condicions de vida, crear vincles, informar, donant suport, i empoderant a les persones.
Font: arxiu
Font: web ACCO
Font: web ACCO
L'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) és un organisme que té com a missió vetllar pel correcte funcionament competitiu dels mercats a tots els sectors productius de l'economia a Catalunya.
Font: arxiu
Font: arxiu
Font: web institució
Font: web institució
Imatge d'activitat formativa del SSPC Font: Arxiu
Curs semipresencial per a professionals dels serveis públics de consum, ja siguin OMIC, OCIC, OPIC o OAC, on es tramitin consultes de consum. Està dividit en cinc mòduls: introducció en matèria de consum, el procediment de la reclamació, els productes i serveis, els subministraments bàsics i, la inspecció.
Unitat Mòbil de Consum davant la seu central de la Diputació de Barcelona. Font: SSPC
Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.
Font: Arxiu
Font: Arxiu
Les clàusules terra són unes clàusules establertes en els contractes de préstec hipotecari a interès variable que preveuen que, encara que el tipus d'interès baixi per sota d'un determinat llindar establert per l’entitat bancària, la persona consumidora seguirà abonant el corresponent a aquest límit sense beneficiar-se de la baixa del tipus d’interès de referència, habitualment l'euríbor.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum