Font: Arxiu SSPC
Personal tècnic especialista assessorarà els consumidors del Bages en les reclamacions per clàusules abusives dels bancs, aquesta és la iniciativa que Diputació impulsa amb la col·laboració del Col·legi d’Advocats de Manresa.
La Diputació de Barcelona ofereix a la ciutadania 1.000 hores mensuals d’assessorament gratuït sobre reclamacions per clàusules abusives dels bancs, amb la col·laboració de diversos col·legis d’advocats.
La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, i el degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Manresa, Abel Pié, acompanyats de l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, van presentar el passat 10 de novembre, a la seu del Col·legi a Manresa, el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per proporcionar atenció personalitzada i gratuïta als consumidors de la comarca del Bages en relació als litigis amb entitats financeres per la inclusió de clàusules abusives en contractes hipotecaris. És el darrer dels convenis que la Diputació ha signat amb col·legis d’advocats de la demarcació per donar cobertura d’aquest servei a tot el territori, amb 1.000 hores d'atenció directa a la ciutadania finançades per la corporació.
L’acord presentat preveu el desplaçament d’advocats especialistes en aquest àmbit a les dependències del Consell Comarcal del Bages, els dilluns i dimarts, i en la mateixa seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Manresa, els divendres, per atendre de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. A més, aquests rebran informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideixen acudir a la via judicial.
Les visites es podran concertar directament en l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) fins al mes de desembre. En aquest termini, s’oferiran un total de 44 hores de servei cada mes.
Assessorament gratuït a tota la demarcació
La Diputació de Barcelona ha estès a tota la demarcació aquest servei d’assessorament a partir de la signatura de convenis amb els il·lustres col·legis d’advocats de Barcelona, Mataró, Sant Feliu de Llobregat, Sabadell, Vic, Granollers i Manresa.
Aquests acords amb els col·legis professionals se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos per acompanyar a la ciutadania en les seves reclamacions per les clàusules abusives en contractes hipotecaris. Per donar resposta als afectats, la corporació ha augmentat enguany fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació. També ha intensificat la formació específica als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori. Recordem que en els 224 ajuntaments de la província que no disposen d’oficina de consum pròpia, és la Diputació de Barcelona qui presta el servei d’atenció a les persones consumidores a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.
Newsletter: L'Aparador
Newsletter number: #131 - 17 de novembre de 2017
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum