Jornada CuEmE: «La curiositat com a motor d’aprenentatge» | ||||
Aquest any, la temàtica central de la jornada ha girat entorn de la curiositat, entesa com a element clau per investigar, explorar i aprendre. L’objectiu era reflexionar sobre el paper que té la curiositat en diverses àrees de la vida i com podem aprofitar-la al màxim en la implementació del programa tant en l’àmbit educatiu i tècnic com en l’experiència de l’alumnat. |
Convoquem la comunitat de pràctica per treballar en la digitalització | ||||
Hi sou convocats els tècnics municipals que participeu en el programa durant el curs actual. La trobada serà el dimarts 28 de novembre, de 10 h a 13 h, a l’edifici Xaloc del recinte de la Maternitat. Identificarem les accions que podem emprendre els ens locals per acompanyar les escoles en la digitalització en el marc del programa a partir de dinàmiques participatives i l’intercanvi de bones pràctiques. Cal fer la inscripció prèvia a cueme@diba.cat. |
III sessió d’intercanvi d’equips directius | ||||
Escola Segimon Coma Sant Quirze de Besora | Us avancem que la darrera setmana de febrer convocarem la III sessió d’intercanvi d’equips directius a la sala Plató de l’espai cultural Pati Manning. Aquesta sessió s’adreça als equips directius d’escoles que s’han unit al projecte durant aquest curs o el passat. El tema central de la trobada serà el rol del CuEmE com a projecte de centre. Presentarem eines i es compartiran experiències per fomentar el desenvolupament d’habilitats i competències clau del programa de manera integrada a tot el centre. |
Recursos per a la comunicació | ||||
Escola Puig Agulles de Corbera de Llobregat | En la fase 2 del KitCuEmE, el focus està posat en la comunicació. Entre altres recursos, hi trobareu el taller «Dinàmiques per crear un lema: cuinant idees», destinat a enfortir el treball en equip i la creativitat col·lectiva. Aquesta dinàmica no sols ajuda a trobar un nom i lema representatius per a la cooperativa, sinó que també reforça el sentiment de pertinença i cohesió grupal. |
Primers passos en la creació de les cooperativesEscola Maristes Valdemia de Mataró La inscripció de les cooperatives a l’ajuntament i l’obtenció del NIF marquen una fita important per a les cooperatives escolars, que una vegada s’han constituït legalment poden avançar. En aquests mesos, s’ha acostat a les oficines municipals l’alumnat de l’escola Joan Salamero de Gavà, que participa per primera vegada al programa. També les tres escoles de Mollet del Vallès i la cooperativa de l’Institut Escola Renaixença dels Hostalets de Pierola, entre d’altres. |
De visita per conèixer diferents cooperatives del municipiVisita de l’Escola Municipal Salvador Llobet de Granollers a la Llibreria La Gralla Conèixer de primera mà el funcionament d’una cooperativa és una activitat fora de l’aula que contribueix a tenir una experiència d’aprenentatge significativa per als alumnes. Les escoles de Ripollet han visitat la masia de Can Calopa, on es du a terme una iniciativa d’agricultura social que afavoreix la integració sociolaboral de persones vulnerables. L’alumnat de l’Escola Salvador Llobet de Granollers s’ha acostat a una de les llibreries més antigues de la ciutat, La Gralla. |
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Gerència de Serveis d'Educació
Àrea d'Educació
Diputació de Barcelona
C/ Comte d'Urgell, 187
Escola Industrial - Edifici del Rellotge, 1a planta
08036 Barcelona
Tel. 934 022 263
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 11-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
Tel. 934 022 817