Butlletí EspaiS@lut
Gener 2018 - #69

El Servei de Salut Pública informa

La informatització de les inspeccions

© iStock.com / ipopba

© iStock.com / ipopba

El passat 12 de desembre es va dur a terme una sessió de treball, per debatre i analitzar la necessitat de la informatització de les tasques inspectores, enfocada especialment a la inspecció en l’àmbit de la seguretat alimentària.

Amb la participació de més de 50 professionals del món local que treballa en aquest àmbit, es va plantejar la necessitat cada cop més evident d’informatitzar les actuacions al territori, i més en un moment en que l’administració electrònica és ja una obligació per a les administracions.

Per tal que el debat fos el més profitós possible, en una primera part es va presentar diferents experiències ja iniciades en aquest camp, que per altra banda es troben en diferents fases de desenvolupament.

Primer Manresa va explicar que es troba en la fase de disseny i de desenvolupament dels ítems que han de permetre crear el protocol informatitzat, partint del protocol únic consensuat i elaborat durant els dos darrers anys per un grup de treball integrat per tècnics de l’administració local majoritàriament.

Tot seguit, un tècnic de la Diputació va explicar l’experiència de sortir a territori ja amb un protocol informatitzat i les diferents dificultats que van sorgir, tot i que en aquest cas l’àmbit de treball eren les instal·lacions amb piscines, en l’àmbit de la seguretat alimentària un altre tècnic de la Diputació va comentar que l’experiència no havia sigut satisfactòria. Tot i així, es va comentar que s’estava treballant per solucionar els diferents inconvenients sorgits.

Finalment Sant Cugat del Vallès va explicar la seva experiència després de gairebé dos anys des de la seva implementació i que era molt positiva, ja que amb els protocols informatitzats mitjançant una aplicació existent al mercat (no un desenvolupament d’un producte propi a nivell del municipi), havien aconseguit poder realitzar les inspeccions utilitzant tauletes com a suport informàtic, que els hi ha suposat no haver de tornar a introduir els resultats de la inspecció en arribar al despatx, tal vegada que l’inspeccionat pot signar l’acta en la mateixa tauleta i rebre-la per correu electrònic.

En una segona part de la sessió es va intentar valorar què és el que es podia fer entre tots per aconseguir disposar de protocols d’inspecció informatitzats, ja que es va veure clar que era l’única opció de futur per millorar l’eficàcia i l’eficiència de l’activitat inspectora.

La Diputació es va comprometre a trobar aquest espai de treball per aconseguir l’objectiu de la informatització.

Newsletter: EspaiS@lut
Newsletter number: #69 - Gener 2018

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Salut Pública
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
Edifici Serradell Trabal, Planta 2
08035 Barcelona
Tel. 934 022 468
https://www.diba.cat/salutpublica/
ssp.espaisalut@diba.cat

 

Youtube  Comunitat virtual  Twitter  RSS