Punts d'Informació Turística
Els Punts d’Informació Turística ajuden a complementar el servei d’atenció i informació al visitant que ofereixen les Oficines de Turisme, millorant així la cobertura i la qualitat de la informació turística que s’ofereix en el territori. El resultat final és la distinció d’establiments com a Punts d’Informació Turística.
Es tracta d’un programa liderat per l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona que s’implanta al territori a través dels organismes comarcals turístics. Aquest programa formatiu, actiu des de l’any 2013, engloba més de 600 establiments, tant públics com privats. Les formacions se centren en atenció al client, coneixement del territori, noves tecnologies aplicades i tots aquells elements que puguin ser d’interès per part dels seus membres del programa.
El programa va dirigit als serveis turístics públics i privats que tinguin interès en oferir un servei d’informació turística de qualitat, donant un valor afegit als serveis que ja ofereixen i creant sinergies de treball amb la resta d’agents turístics territorials.
Els seus objectius principals són:
- Incrementar la satisfacció de l’experiència turística per part del visitant després de rebre un servei acurat d’informació turística.
- Consolidar la imatge de destinació cohesionada i estructurada, enfocada a la satisfacció del client.
- Millorar el posicionament de la destinació.
- Augmentar la percepció de fiabilitat i seguretat de l’oferta turística.
- Incrementar la implicació dels sectors en els objectius de la destinació.
- Generar un major coneixement entre empreses i serveis turístics, i generar sinergies en altres projectes, des de la creació de productes combinats a altres col·laboracions empresarial.
Per formar-ne part cal ser una entitat pública o una empresa privada que tingui establiments o serveis que compleixin amb els requisits següents:
- Tenir el seu àmbit d’actuació a les comarques de Barcelona.
- Comptar amb la validació dels seus ens de gestió turística comarcals (consell comarcal, consorci de turisme o agència de desenvolupament econòmic).
- Manifestar el seu compromís amb:
- Assistir al cicle formatiu d’adhesió o renovació (caldrà assistir a un mínim de tres sessions el primer any i per renovar de dues sessions).
- Orientar el visitant/turista en la seva estada.
- Ser prescriptor de l’oferta turística i incentivar la visita.
- Tenir coneixements actualitzats sobre tota l’oferta turística comarcal.
- Distribuir material promocional comarcal o provincial i sol·licitar-ne més exemplars en cas que s’exhaureixin els que utilitzi normalment.
- Estar en contacte amb la seva entitat turística comarcal referent.
Com em puc donar d’alta?
- Per iniciar el tràmit, cal llegir detingudament les determinacions del programa.
- Contacta amb l’ens de gestió turística de la teva comarca per resoldre dubtes:
- Consorci de Turisme Alt Penedès
- Consell Comarcal de l'Anoia
- Consell Comarcal del Bages
- Consorci de Turisme Baix Llobregat
- Agència Desenvolupament Berguedà
- Agència Desenvolupament Node Garraf
- Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme
- Consell Comarcal del Moianès
- Consell Comarcal d’Osona
- Consell Comarcal Vallès Occidental
- Consell Comarcal Vallès Oriental
- Tramita l’alta a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona. Abans de començar el tràmit d’alta, et recomanem que preparis tota la documentació necessària. Recorda que si el tràmit no el fa el representant legal de l’empresa o entitat, cal que aquest signi una declaració en què autoritza una tercera persona a tramitar l’alta (descarrega-la aquí).
- En acabar el procés d’alta, la Diputació de Barcelona t’enviarà una notificació per confirmar que t’has donat d’alta correctament, un cop sigui revisada la sol·licitud.