©Diputació de Barcelona
El Servei Local de Teleassistència (SLT) és, sens dubte, un recurs essencial que permet augmentar la seguretat i la tranquil·litat de les persones, acompanyant-les i donant resposta immediata a situacions de necessitat i d’emergència. [+]
Amb la declaració de l’estat d’alarma decretat el 14 de març pel Govern espanyol davant la greu crisi sanitària provocada per la COVID-19, la Diputació de Barcelona va adoptar un conjunt de mesures urgents per garantir l’atenció a les persones més vulnerables, entre elles les persones grans, les quals s’han vist especialment afectades per aquesta situació no només a nivell de salut, sinó també per l’angoixa i la por que l’experiència del confinament els hi podia provocar, especialment si viuen soles.
En aquest context, i tot i l’elevat nivell de cobertura a la província dels SLT, es va considerar oportú ampliar el servei i, en escasses 48 hores, es va articular un sistema àgil i segur (mitjançant una línia 900) que va permetre incorporar totes aquelles persones que des dels municipis es va considerar que el podien necessitar.
Així, el 16 de març, el servei es posava en marxa als municipis de la Conca d’Òdena especialment afectats per la pandèmia i, 2 dies després, es posava a disposició de tota la província, assumint la Diputació de Barcelona el 100% del seu cost.
L’interès mostrat per la gran majoria de municipis, i l’elevat nivell de resposta i d’aprofitament del recurs, han evidenciat l’encert de la iniciativa, tal com mostren les següents dades:
Boletín: Benest@r
Número de boletín: #126 - Octubre - Novembre 2020
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496