Butlletí Benestar
Desembre 2020 - Gener 2021 - #127

Serveis socials bàsics

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa tres nous punts SIDH a la província

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

Els tres municipis que gaudeixen d’un nou punt de Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge són Vic, Mataró i Cornellà. [+]

Amb aquests ja són un total de quaranta-quatre els punts SIDH en funcionament al territori.
El SIDH s'adreça a les persones que no poden fer front al pagament dels seus deutes hipotecaris o de lloguer del seu habitatge principal, per tal d'oferir-los assessorament jurídic i intermediació amb les entitats financeres. L’objectiu del servei és establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la província.

El servei compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya (Ofideute), així com dels Col·legis de l’Advocacia de Vic, Mataró i Barcelona. Per la seva banda, els Ajuntaments de Vic, Mataró i Cornellà s’han adherit al SIDH amb el compromís de garantir el funcionament del servei per tal que la ciutadania d’aquests municipis se’n pugui beneficiar.

El creixement dels problemes vinculats a l’habitatge és una tendència que ja venim observant, que s’ha accentuat amb la pandèmia i que mostra com la crisi està afectant a les persones amb major situació de precarietat.

Des del Servei d’intermediació en Deutes de l’Habitatge aquest any hi hagut una augment molt important de la demanda i dels casos que es gestionen. Prova d’això és que el nombre de casos que estem gestionant fins al tercer trimestre de 2020 ascendeix a 2.888, i en tot l’any passat van ser 2.736. En el seu conjunt, un total de 10.359 famílies han estat ateses des de la posada en marxa del servei l’any 2012, fins a setembre 2020.

Destaca que un 42% d’expedients oberts en aquest any sigui per casos de lloguer i un 30% per casos d’ocupacions. Les dificultats de pagament d’hipoteques afecten a un 26%. També com a dada important, cal destacar que el 53,3% de les mediacions realitzades han finalitzat amb un acord favorable amb les entitats financeres, fet que indica que és un tema complex però que permet resoldre molts casos que d’altra manera podrien acabar en un desnonament.

És per això que considerem essencial la funció que està desenvolupant el servei per a la nostra ciutadania, cal continuar fent prevaldre els seus drets i acompanyar-los per tal d’alleugerir la situació de dificultat que afronten.

Per a més informació, consulteu la web de Benestar.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #127 - Desembre 2020 - Gener 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar