Butlletí Benestar
Gener - Febrer 2021 - #128

Autonomia i dependència

El Servei Local de Teleassistència: balanç 2020 i inici d’una nova etapa

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

Durant el 2020, el Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha estat, com sempre, al costat de les persones, les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. [+]

En el context de pandèmia que ha marcat tan durament aquest passat any, el servei ha esdevingut absolutament essencial. Ara iniciem un nou període ple de novetats, millores i reptes compartits amb els ens locals.

El Servei Local de Teleassistència ha estat clau durant l’any 2020, donant resposta a les necessitats de totes les persones usuàries del servei, i ampliant-lo amb la línia 900 per arribar a totes aquelles que, sense ser usuàries, el podien també necessitar donada la situació que va provocar l’estat d’alarma i la crisi social i sanitària en la que ens vam veure immersos.

D’una banda, el servei va continuar actiu en la seva vessant reactiva i, en tot moment, va continuar donant resposta ràpida a les situacions d’emergència que es van donar, col·laborant així amb uns desbordadíssims serveis sanitaris d’emergència. De l’altra,  el caràcter eminentment preventiu del servei va permetre minimitzar els efectes del confinament a través de trucades periòdiques per informar de la situació i aclarir dubtes i, sobretot, per acompanyar les persones en un moment on els sentiments de por, angoixa, desconcert i soledat estaven a flor de pell. Entre els mesos de març i juny 4.337 persones van disposar de la línia 900 de les quals 3.344 han passat a formar part del Servei Local de Teleassistència, que ha finalitzat l’any 2020 amb 90.591 persones usuàries.

Durant aquest passat any, també s’ha realitzat l’avaluació del model d’atenció personalitzada anomenat sistema de Resposta Eficient en Teleassistència (RET). De les enquestes de satisfacció realitzades, destaca que el 94% de les persones usuàries considera que reben l’atenció que necessiten (trucades, visites, detectors assignats, etc.). Especialment, es valora com a positiva la informació i recomanacions que es fan des del centre d’atenció a través del programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable Parlem de....

L’any 2020 va finalitzar estrenant una nova web del Servei Local de Teleassistència, més visual, i amb informació clara i fàcilment accessible adreçada a la ciutadania interessada en el servei, a les persones que ja son usuàries, i als ens local. A través d’aquest darrer apartat, els ajuntaments poden trobar informació d’interès i documents clau del servei (Bases d’adhesió, preus, etc.). La nova web compta també amb un carrusel de notícies a la portada que permet al Servei Local de Teleassistència disposar d’un mitjà dinàmic de comunicació de les novetats més rellevants.

Cal recordar que el Servei de Teleassistència també publica periòdicament un Butlletí al qual es pot subscriure qualsevol persona que vulgui estar informada de l’activitat i evolució del servei.

El 2021, la Diputació de Barcelona formalitzarà una nova contractació per la prestació del Servei Local de Teleassistència durant el període 2021-2023 (prorrogable fins 2025). Per això, el nou Catàleg de Serveis, publicat el passat 28 de gener, inclou, entre els seus 362 recursos, el Servei de Teleassistència.  Així, mitjançant el Portal Municipal de Tramitació, els ajuntaments podran formalitzar la seva adhesió a les noves Bases de gestió del servei, que entraran en vigor el proper 1 de maig. Fins aquest moment, les Bases actuals estan prorrogades i, per tant, tots els ens locals continuen formalment adherits.

Els detalls dels tràmits per a la nova adhesió, així com totes les novetats que es vagin produint, es poden consultar a través de la web del Servei Local de Teleassistència

Properament, compartirem amb vosaltres tota la informació relativa a aquesta nova etapa que endeguem amb molta il·lusió i amb la voluntat de seguir avançant cap a l’excel·lència del  Servei Local de Teleassistència.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #128 - Gener - Febrer 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar