Butlletí Benestar
Març - Abril 2021 - #130

Serveis socials bàsics

Formació “Suport per a l’elaboració dels Plecs per a la contractació del servei d’ajuda domiciliària” adreçada als professionals municipals

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

El servei d’ajuda domiciliària (SAD) és un dels principals serveis de competència local, tant pel seu pressupost com per l’impacte social, ja que dona suport en el domicili a les persones en situació de risc social o de dependència. [+]

El SAD es proporciona, majoritàriament, a través d’entitats contractades per l’administració local, és per això que en el seu disseny tècnic cal garantir que l’atenció es faci en termes de màxima qualitat.

La Diputació de Barcelona va publicar a final del 2020 una Guia per elaborar els Plecs per a la contractació del servei d’ajuda domiciliària concebuda com a instrument de suport tècnic als i les professionals de municipis i consells comarcals, en el benentès que l’elaboració dels documents tècnics, administratius i econòmics per a la contractació del SAD comporta sempre una revisió del  model de prestació del servei a la ciutadania.

Enguany, des de la Gerència de Benestar Social posem en marxa la formació, en format de videoformació, “Suport per a l’elaboració dels Plecs per a la contractació del servei d’ajuda domiciliària” impartida pels docents Núria Fustier, doctora en treball social i jurista, i Xavier Garcia Marimon, economista i adreçada als i les professionals municipals. Aquesta formació es durà a terme entre  els mesos d’abril i juny. El curs ha tingut molt bona acollida, amb 23 persones inscrites procedents de 15 municipis i 1 consell comarcal.

El curs té com a objectiu abordar el model de SAD, des de la definició de les activitats, els perfils professionals, el procés de prestació del servei amb els seus requeriments i els requisits de qualitat, fins la definició dels conceptes bàsics de l’elaboració del pressupost i el càlcul de costos per establir el preu/hora. S’aprofundeix en els criteris per a l’adjudicació del servei i seguiment de l’execució del contracte de SAD, elements bàsics per garantir la qualitat del servei. Finalment, s’analitza l’adaptació del servei davant circumstàncies especials sobrevingudes com la pandèmia per la Covid-19 i les diferents maneres d’abordar els imprevistos en els plecs de contractació.

Aquesta primera edició del curs en modalitat virtual suposa un repte a nivell operatiu,  però també ens ofereix la possibilitat d’acostar més la formació a tots els i les professionals del territori. 

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #130 - Març - Abril 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar