Butlletí Benestar
Octubre - Novembre 2021 - #133

Autonomia i dependència

La Diputació de Barcelona invertirà 2 milions d’euros en arranjar 900 llars per millorar l’accessibilitat i la seguretat de les persones vulnerables

©iStock

©iStock

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa, aquest mes de novembre, la 7a edició del Programa d’Arranjaments d’habitatges, adreçat a persones que es troben en situació de fragilitat per qüestions d’edat, salut, manca d’autonomia, discapacitat i/o dependència i que acostumen a viure soles o en companyia d’un altra persona gran. [+]

La finalitat és promoure l’autonomia personal i millorar la qualitat de vida en el domicili d’aquestes persones per a que puguin desenvolupar amb seguretat les activitats de la vida diària i romandre a casa seva el màxim temps possible.

Les actuacions previstes en el programa són obres bàsiques de reforma i instal·lació d’ajudes tècniques totes elles adreçades a l’adaptació funcional de les llars. S’intervé  majoritàriament en banys, millorant l’accessibilitat i usabilitat de les seves peces i facilitant la higiene personal; en cuines, per millorar la seguretat i l’accessibilitat durant les tasques relacionades amb els àpats; i també es fan intervencions generals en la resta de l’habitatge per adaptar i/o proporcionar suports que facilitin la mobilitat de la persona pel seu interior. De manera addicional, es realitzen actuacions complementàries i orientades a millorar l’eficiència energètica de l’habitatge.

En aquesta edició, la Diputació de Barcelona assumeix el 100% del cost del programa amb un pressupost total de 2.000.000 d’euros, que permetrà arribar a 900 domicilis i a més de 1.000 persones de la província de Barcelona.

Per desenvolupar el programa, la Diputació contracta una empresa de serveis tècnics, que s’encarrega de valorar les necessitats de les persones beneficiàries, prescriure les intervencions a realitzar en els habitatges, i dirigir i comprovar la seva correcta execució. Enguany, aquesta empresa incorporarà en el seu equip una nova figura professional de l’àmbit sociosanitari que millorarà la valoració de les necessitats de les persones, aportarà un coneixement especialitzat sobre els productes de suport i vetllarà perquè aquests siguin correctament utilitzats per la persona beneficiària. A més, també es contracten tres empreses constructores que executaran els arranjaments, d’acord amb una distribució territorial pensada per agilitzar aquests treballs. Actualment, s’estan finalitzant els processos de licitació de les empreses que prestaran aquests serveis i es preveu que estiguin contractades abans de final d’any.

D’altra banda, i per tal de facilitar la gestió i el seguiment del Programa per part dels municipis, la Diputació ha desenvolupat una aplicació informàtica pròpia SIAH (Sistema d’Informació Arranjament d’Habitatges) disponible al repositori d’aplicacions de la Diputació perquè sigui de fàcil accés per als professionals municipals. L’aplicació ja està en funcionament i els ens locals ja hi poden introduir les seves demandes.

La previsió és que el gener de 2022 es comencin a visitar els domicilis i a prescriure les actuacions a realitzar. Per a l’execució dels treballs es disposa d’un termini d’un any, a partir de la data en que es formalitzin els contractes amb les empreses.

El gran volum de sol·licituds de participació rebudes per part de 228 ens locals evidencien el gran interès i valor que aquest programa té per als consistoris i per a les persones que se’n beneficien.

El Programa es continuarà oferint a tots els municipis de la província de Barcelona (excepte Barcelona ciutat), consells comarcals, mancomunitat i consorcis locals, a través del Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona, durant els propers 2 anys. Les persones interessades, o bé els seus familiars, s'han d’adreçar als Serveis Socials del seu municipi per sol·licitar més informació sobre les condicions d'accés al Programa. Cada ajuntament fa la selecció de les persones beneficiàries de cada municipi.

Per a més informació, consulteu la web de Benestar.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #133 - Octubre - Novembre 2021

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar