Butlletí Benestar
Abril - Maig 2022 - #137

Serveis socials bàsics

Finalitza l’acompanyament en el suport tècnic i assessorament jurídic per a l’elaboració dels reglaments de gestió i adjudicació d’habitatges des de l’emergència social

©Unsplash

©Unsplash

Enguany ha finalitzat l’acompanyament en el suport tècnic i assessorament jurídic per a l’elaboració dels reglaments de gestió i adjudicació d’habitatges des de l’emergència social. [+]

L'acompanyament s'ha realitzat als ajuntaments de Vilafranca del Penedès, Sant Joan de Vilatorrada, Cubelles, Navàs i Manlleu, en el marc del Catàleg de Serveis de 2021, on hi ha participat fins a 20 persones dels grups motors de tots 5 ajuntaments.

Aquest recurs, Projectes de suport al dret a l’habitatge des de l’emergència social, que s’ofereix als ens locals mitjançant el Catàleg de Serveis, proporciona un suport tècnic especialitzat en l’elaboració del document de bases que acabarà essent el reglament, que una vegada aprovat per Ple o Junta de Govern, permetrà la gestió eficient, òptima i transparent del servei d’allotjament d’urgència, en front de les persones beneficiàries i de la ciutadania en general.

A més, també s’ha donat suport de caire normatiu per a l’elaboració del reglament de gestió interna dels habitatges, que regula les normes de funcionament i de convivència de les persones i famílies beneficiàries durant el temps d’estada, que acostuma a ser d’un mínim d’entre 1 i 2 mesos i una topall màxim d’1 any. Aquesta temporalitat permet a l’equip de serveis socials treballar l’acord social o pla de treball pactat amb cadascuna de les persones i/o unitats familiars amb l’objectiu de millorar la situació econòmica i social per a que puguin trobar una altra tipologia d’habitatge, ja sigui de mercat lliure, social o de protecció oficial, una fita de vegades difícil d’assolir atenent a les situacions econòmiques personals i familiars amb les que es troben els equips de serveis socials a l'hora d’afrontar les sortides, i més tenint en compte els elevats preus del lloguer del mercat privat d’habitatge.

Tot i que la majoria de sessions individuals amb els ajuntaments s’han fet en format telemàtic, degut a la situació de pandèmia, les sessions individuals d’aprovació del pla de treball i de validació de la primera proposta de reglament s’han realitzat presencialment. Així mateix, es va portar a terme una sessió online d’intercanvi d’experiències i bones pràctiques que va tractar, entre d’altres temes, la necessitat de reglamentar les problemàtiques més comunes en la gestió dels allotjaments, el procés de valoració de les sol·licituds, els criteris d’adjudicació de les persones i famílies beneficiàries, la relació contractual i la temporalitat, i les normes de funcionament dels allotjaments.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #137 - Abril - Maig 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar