Butlletí Benestar
Agost - setembre - octubre 2022 - #139

Serveis socials bàsics

Es posen en marxa els pilots del pla de comunicació de Serveis Socials als municipis de Dosrius i Canovelles

© Unsplash

© Unsplash

Amb l’objectiu de reforçar i millorar la comunicació dels serveis socials bàsics,  l’Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social vol impulsar una nova línia de suport als ens locals de la província de Barcelona, per a l’elaboració de plans de Comunicació de Serveis Socials municipals. [+

Des de la Gerència de Serveis Socials s’ha treballat en un document marc que serveixi de guia en el procés d’elaboració d’aquests plans. Per dissenyar aquest suport, s’han posat en marxa dues proves pilot als municipis de Canovelles i Dosrius. 

Una de les línies d’actuació del Pla de Mandat 2020-2023 de la Diputació de Barcelona, de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, és la del Suport a la praxis dels professionals dels serveis socials bàsics,  i un dels seus objectius principals és “Enfortir la qualificació tècnica del personal dedicat a la intervenció social”.

Un dels reptes per a assolir aquest objectiu és potenciar la comunicació dels serveis socials bàsics, vers la ciutadania i la pròpia organització, i posar de manifest la necessitat de fer visible què són i què fan els serveis socials. A més, es vol donar a conèixer la cartera de serveis que ofereixen i aportar una visió universal del servei, no només centrat en persones amb necessitat d’atenció especial.

Al llarg del 2021 s’ha elaborat un document-marc, que esdevingui l’eina per desenvolupar un pla de comunicació de serveis socials en els diferents municipis de la província,  i que permeti a qualsevol ens local dissenyar el seu propi, ajustant-se a les seves necessitats i realitat. Aquest pla de comunicació consta de diferents fases: recollida i anàlisi, definició d’objectius, elaboració, avaluació, implementació i planificació.

Per tal de dissenyar aquest nou assessorament, s’han engegat dues proves pilot als municipis de Canovelles i Dosrius, que finalitzaran el 31 de desembre d’enguany. Els dos municipis, de característiques diferents, disposen d’una Cartera de serveis ben definida; tenen la necessitat de disposar d’una estratègia comunicativa, que millori el funcionament i la imatge social dels Serveis Socials Municipals; i, a més, que possibiliti un major coneixement de la població vers el suport que realitzen i com poden accedir a aquest davant de les diverses situacions que pot patir una persona.

El desenvolupament d’aquestes proves pilot es realitza amb l’objectiu de poder incorporar, properament, aquest acompanyament a l’elaboració del pla de comunicació en l’oferta del catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #139 - Agost - setembre - octubre 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar