Butlletí Benestar
Agost - setembre - octubre 2022 - #139

Autonomia i dependència

El Servei Local de Teleassistència amb projecció europea

©EU

©EU

L’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social ha participat, amb la presentació del Servei Local de Teleassistència, al 16è Seminari Procura+, sobre contractació innovadora i responsable. [+]

Els dies 12 i 13 d'octubre de 2022 va tenir lloc a Brussel·les aquest Seminari centrat en la contractació estratègica i sostenible per part de les administracions públiques europees. Amb aquest objectiu, s’han presentat projectes de contractació basats en la planificació estratègica, la professionalització, la sostenibilitat, l'economia circular i la innovació.

L’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social hi ha participat amb la presentació del procés de contractació responsable del Servei Local de Teleassistència, que va quedar finalista l’any 2021 als premis que convoca la xarxa Procura+ en la categoria “Contracte d'innovació destacada en TIC”.

L’esdeveniment va reunir entorn a 100 participants de la xarxa Procura+, professionals, experts i responsables polítics d'arreu d'Europa. Aquesta xarxa aplega autoritats públiques i regions europees per crear espais de connexió, intercanvi i acció sobre la compra sostenible i la innovació.

Per a més informació, cliqueu aquí.

D’altra banda, el Servei Local de Teleassistència va rebre, el passat 22 de setembre, una delegació de directius i directives de serveis socials de municipis i d’entitats socials d’Holanda que van venir a Barcelona amb l’objectiu de conèixer experiències en l’àmbit de les cures. La delegació va ser rebuda per Josep Muñoz, gerent de Serveis Socials de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

La visita es situa en un context de creixents reptes a Holanda, compartits amb el conjunt d’Europa, per atendre les necessitats de la població major de 65 anys en creixement, a través d’un sistema de cures amb recursos i professionals suficients per garantir una atenció adequada.

Per a la delegació d’Holanda, el Servei Local de Teleassistència és un exemple d’innovació en la provisió de l'atenció social, destacant-ne les seves funcionalitats proactives i de seguiment adaptat a les necessitats de cada persona, facilitades per la tecnologia i els dispositius complementaris, així com les noves funcions predictives, d’alerta i d’atenció a necessitats socials i de salut facilitades pel procés de digitalització en què està immers el servei. La presentació es va complementar amb la visita al centre d’atenció de teleassistència situat al carrer Llacuna de Barcelona.

Boletín: Benest@r
Número de boletín: #139 - Agost - setembre - octubre 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar