Butlletí Servei de Teleassistència
Octubre 2019 - #15

Portada

Nota informativa: informació sobre el cost de les trucades al Servei Local de Teleassistència

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Des del Servei Local de Teleassistència volem transmetre la següent informació relativa a les trucades que es realitzen des dels terminals que les persones usuàries tenen instal·lats en els seus domicilis:

. Les trucades que la persona realitza al servei (a través del terminal o del botó del penjoll) per una emergència o per realitzar una consulta tenen el cost d’una trucada local i el pagament és compartit entre l’empresa prestadora Tunstall Televida i la persona usuària. El preu mitjà de la trucada depèn de la companyia telefònica i del paquet que cada persona té contractat, així com de la durada de la trucada però, generalment, el seu cost no és superior a cèntims d’euro o un euro. 

. Cada 15 dies, el terminal fa una trucada de seguretat al centre d’atenció per verificar l’estat de l’equipament. Igualment, en cas d’avaria del sistema provocada per un tall en la connexió del terminal a la xarxa elèctrica, el seu posterior restabliment, o de baixa bateria del terminal o del penjoll, també es genera una trucada d’avís al centre d’atenció. Aquestes trucades duren segons i el cost que representen per les persones usuàries hauria de ser també de cèntims d’euro. 

. Les trucades de seguiment que realitza el servei a les persones beneficiàries no tenen cap cost per aquestes, ja que aquest és íntegrament assumit per l’empresa prestadora. 

Com a conseqüència de les tempestes i inundacions que es van produir aquest estiu arreu de tot el territori català, s’han detectat algunes anomalies que podrien provocar una sobrefacturació per les persones usuàries del servei. 

En cas que alguna persona detecti  que la seva factura és superior a l’habitual, o tingui dubtes sobre la procedència, el motiu o el cost de les trucades, cal que ho comuniqui al Servei Local de Teleassistència a través del terminal o del penjoll. 

L’empresa prestadora Tunstall Televida comprovarà si la sobrefacturació està relacionada amb una anomalia del sistema (no amb un mal ús del servei com pot ser endollar i desendollar voluntàriament el terminal)  i, en cas afirmatiu, procedirà a la devolució de l’import sobrefacturat mitjançant transferència bancària.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #15 - Octubre 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar