Butlletí Servei de Teleassistència
Octubre 2019 - #15

Novetats

El Servei Local de Teleassistència col·labora amb el projecte europeu ASSIST per fer front a la pobresa energètica

© Logotip del projecte europeu ASSIST

© Logotip del projecte europeu ASSIST

Aquest mes d’octubre s’ha posat en marxa una prova pilot en el marc del projecte europeu ASSIST.

Aquest projecte té l’objectiu de reduir el consum energètic de les persones en situació de vulnerabilitat i, alhora, influir en les polítiques i estratègies d’actuació per abordar el problema de la pobresa energètica. 

ECOSERVEIS és l’entitat coordinadora d’aquest projecte a Espanya i qui va detectar que el Servei Local de Teleassistència era un agent clau a l’hora d’identificar situacions de pobresa energètica per l’impacte que té aquest servei en persones grans, col·lectiu més susceptible d’estar en situació de vulnerabilitat. 

Aquesta prova pilot es porta a terme amb la col·laboració dels municipis de Manresa i Vilafranca del Penedès, amb els quals es gestionaran les situacions de vulnerabilitat i pobresa energètica detectades a partir de les noves altes que es realitzin en el Servei Local de Teleassistència durant els propers mesos. Així, durant la visita d’alta, es recopilarà informació relativa a l’ús energètic a la llar i es realitzarà un assessorament personalitzat. Aquesta informació i assessorament anirà a càrrec dels tècnics i tècniques de coordinació de zona del servei que prèviament han estat formats per Ecoserveis.  Així mateix, durant el primer trimestre del 2020 es realitzaran visites de seguiment per avaluar l’impacte de l’assessorament: si s’han reduït els imports en les factures de subministraments o si s’han canviat els hàbits energètics, entre d’altres aspectes. 

Aquesta col·laboració s’emmarca en la línia de suport que la Diputació de Barcelona, des de l’Àrea de Cohesió Social Ciutadania i Benestar, en col·laboració amb els àmbits de Medi Ambient i Habitatge, porta a terme des del març del 2017 a través del programa d’Auditories i Intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica. Aquest programa té l’objectiu de millorar l’eficiència energètica de les llars en situació de pobresa energètica, reduir les despeses d’aquestes llars en subministraments bàsics (electricitat, aigua i gas) i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de vulnerabilitat. 

Durant el 2019 s’han realitzat 1.426 auditories energètiques a 176 municipis, que han comportat un estalvi global de 307.682 euros, el que representa una reducció d’un 22% de les factures de subministraments bàsics de les famílies vulnerables. 

Projecte ASSIST http://assist2gether.eu 

Ecoserveis https://www.ecoserveis.net/es/

Programa d’auditories i intervenció en habitatges de pobresa energètica https://www.diba.cat/web/benestar/auditories 

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #15 - Octubre 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar