© Diputació de Barcelona
El Servei Local de Teleassistència ha posat en marxa un projecte pilot en el qual participen 50 persones usuàries del servei dels municipis de Castelldefels, Sant Climent de Llobregat i El Papiol, a través de la col·laboració amb Aigües de Barcelona i l’empresa prestadora Tunstall Televida.
La finalitat d’aquest projecte és detectar possibles riscos associats a problemes psicològics i/o de salut generalment difícils de detectar a través dels patrons de consum d’aigua que enregistren els nous comptadors intel·ligents instal·lats a les llars de les persones usuàries.
La hipòtesi de la que parteix el projecte és que una modificació del patró de consum habitual d’aigua pot alertar d’una possible situació de risc. Per exemple, una reducció del consum d’aigua pot estar assenyalant una manca d’higiene o d’interès per les activitats de la vida diària, una desatenció de la cura personal i/o de la llar, aspectes relacionats a l’apatia o la depressió, o també, una situació de pobresa energètica. D’altra banda, un augment del consum o un ús d’aigua fora de l’horari habitual pot permetre detectar situacions de desorientació o l’inici d’un deteriorament cognitiu.
Fins al febrer d’enguany, s’ha realitzar la recollida de patrons de consum de les 50 persones participants i s’han parametritzat per tal de crear els perfils d’us habitual d’aigua i determinar els canvis que poden ser indicatius de risc. A partir d’ara es procedirà a enregistrar les alertes que es generin per variacions dels patrons habituals i s’actuarà en col·laboració amb els serveis socials municipals, segons el protocols que s’estableixin per aquests casos.
Des de la Diputació sempre s’ha potenciat la incorporació de tecnologia complementària a través dels dispositius de seguretat que han estat i son claus per detectar riscos a la llar (com un incendi o una fuita de gas) o sobre la salut de la persona (una caiguda, per exemple). Actualment, el servei té més de19.000 dispositius instal·lats. Amb aquest projecte pilot, ens disposem a explorar el nou escenari tecnològic en què ens troben i que es desenvoluparà en un futur proper amb el 5G i l’Internet de les coses, que afectarà en gran mesura a un servei com aquest.
D’aquesta manera, el Servei Local de Teleassistència vol seguir adaptant-se per posar la tecnologia al servei de la prevenció de situacions de risc, la promoció de la seguretat de les persones grans i el suport i la tranquil·litat de les famílies.
Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #16 - Març 2020
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia