Butlletí Servei de Teleassistència
Juliol 2020 - Especial gestió crisi COVID-19 - #17

Novetats

El Servei Local de Teleassistència impulsa la transició de les persones usuàries del servei especial al servei ordinari com a prevenció davant possibles rebrots de la COVID-19

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

A principis del mes de juny, i amb l’inici de les fases del desconfinament, el Servei Local de Teleassistència va començar el camí per tornar a la normalitat, reprenent les instal·lacions de terminals als domicilis. En aquell moment, es va veure imprescindible planificar el que havia de ser un procés de transició de les persones actives al servei especial cap el servei ordinari.

L’objectiu és que cap persona que necessiti el servei es quedi sense ell un cop passada la crisi, i en prevenció de possibles rebrots del virus durant els propers mesos els quals, malauradament, ja estem veiem durant aquest estiu a diferents territoris de Catalunya. 

Es per això que des de la Diputació hem recomanat als municipis una transició el més àmplia possible, atès que el Servei Local de Teleassistència és un servei preventiu clau per a les persones grans que són les més fràgils durant aquesta pandèmia global. Per això, hem facilitat als ajuntaments la informació relativa a les altes que s’han produït en el seu municipi i el cost que representarà per ells la incorporació d’aquestes persones al servei ordinari. 

L’activitat domiciliària es va reprendre a partir de la fase 2, amb les instal·lacions i ara ja amb entrevistes de valoració de la situació personal.  El servei funciona amb normalitat sempre amb les proteccions oportunes dels equips professionals i atenent a les característiques dels rebrots actuals en diferents municipis.

En aquest sentit, el Servei Local de Teleassistència té activat el ‘Pla de contingència per risc de COVID-19’ que garanteix, en primer lloc, la seguretat i la protecció de tots i totes les professionals del servei i, en segon lloc, la capacitat de resposta i d’atenció a les persones en tot moment, amb la previsió de diferents escenaris d’afectació, tant de la població usuària com dels serveis de primera resposta del Servei Local de Teleassistència.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #17 - Juliol 2020 - Especial gestió crisi COVID-19

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar