Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2022 - #20

Reconeixements

El 94% de les persones usuàries del Servei Local de Teleassistència valora que el servei l’ajuda a poder seguir vivint al seu domicili en millors condicions

©Unsplash

©Unsplash

Com cada any, el Servei Local de Teleassistència recull el grau de satisfacció de les persones usuàries amb el servei a través d’un informe d’avaluació que realitza el Centre Especial de Treball de la Fundació d’Esclerosi Múltiple. [+]

Per portar-lo a terme, s’han entrevistat 383 persones usuàries del servei, amb una mitjana d’edat de 84 anys, sent el 79,4% dones i el 20,6% homes.

L’enquesta realitzada recull la informació en 6 blocs:

  • Personal teleoperador
  • Tecnologia
  • Servei tècnic d’instal·lació i de manteniment
  • Coordinador/a de zona
  • Unitat mòbil
  • Satisfacció global

El primer element a destacar és que més del 96% de les persones enquestades puntua com a “bona o molt bona” la seva satisfacció en relació a les prestacions, i més del 73% recomanarien el servei a familiars i amics/gues amb una nota de 10 sobre 10, i un 95% entre 8 i 10. “Tenir ajuda en cas d’emergència” és l’aspecte més important a l’hora de sol·licitar el servei.

En relació al tracte i amabilitat de l’equip professional del Servei Local de Teleassistència es valora com “molt bo” en un 88% de coordinadors/es, un 84% de l’equip tècnic, un 92% en unitats mòbils i un 93% de teleoperadors/es.

Pel que fa al temps de resposta del servei tècnic d’instal·lació i manteniment, i de les unitats mòbils, es considera que és “poc o molt poc” en un 94% i 93%, respectivament. En el cas del personal teleoperador el percentatge és d’un 69,46%, amb un 18,28% que “no sap no contesta”. Només el 2% de les persones usuàries enquestades consideren que els temps de resposta son “massa excessius o excessius”.

Al ser preguntades per la tecnologia instal·lada al domicili, més del 85% de les persones enquestades considera que és “fàcil de fer servir” i el funcionament és “bo” i només un 14% fa referència a alguna incidència. Alhora, en relació a la informació rebuda sobre el funcionament i manteniment dels equips, el 96% considera que es “bona o molt bona”.

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona actualment presta servei a 94.474 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona). És un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #20 - Abril 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar