Butlletí Servei de Teleassistència
Juny 2022 - #21

Novetats

Propera constitució de la Mesa d’Accessibilitat del Servei Local de Teleassistència

©WitthayaP/shutterstock.com

©WitthayaP/shutterstock.com

Des de l’inici de l’actual contractació, des del Servei Local de Teleassistència de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social s’està treballant per assolir l’Accessibilitat Universal en tots els processos del servei amb la finalitat que totes les persones puguin tenir servei, independentment de la seves capacitats. [+]

En aquest primer any s’ha avançat en diferents àmbits, com per exemple, l’adaptació a lectura fàcil de les informacions i comunicacions del servei, i l’adaptació de tecnologia, entre d’altres.

Actualment, des del SLT s’està treballant per a la creació d’una Mesa d’Accessibilitat en un marc de col·laboració interinstitucional on participin les administracions públiques (ens locals i Diputació de Barcelona), entitats representants de col·lectius de persones amb discapacitat i l’empresa prestadora del servei.

Els objectius principals de la Mesa d’Accessibilitat del SLT són:

  • Assessorar sobre formació i documentació relacionada amb l’accessibilitat al servei.
  • Detectar dificultats del servei en quant a accessibilitat i fer propostes de millora i adaptabilitat.
  • Fer seguiment i avaluació dels objectius del SLT en matèria d’accessibilitat.

Cal destacar que la participació en aquesta Mesa d’entitats representants de col·lectius de persones amb discapacitat és cabdal per ajudar el SLT a apropar-se a les necessitats concretes de les persones usuàries amb discapacitat i per anar eliminant les possibles barreres existents i aconseguir un servei accessible per a totes les persones.

Així doncs, la Mesa d’Accessibilitat del SLT serà l’òrgan que guiarà la transició del servei cap a l’Accessibilitat Universal, identificant les millores, adaptacions i noves mesures que cal implementar, i tenint en compte la normativa vigent en matèria d'inclusió i no discriminació, així com la norma UNE 158401:2019 relativa als requisits d'accessibilitat per a productes i serveis TIC, i a la gestió dels serveis de teleassistència.

Durant el darrer trimestre de 2022 està previst fer una sessió inicial de presentació d’objectius i membres de la Mesa, definir els termes de l’adhesió a la mateixa, per part de les entitats, i presentar una primera diagnosi o anàlisi del SLT des del punt de vista de l’accessibilitat.

Actualment, el SLT dona servei a més de 95.000 persones, de les quals 510 disposen d’un dispositiu de teleassistència adaptada i/o mòbil. Cal destacar que el passat mes de maig es va instal·lar el primer polsador per buf-aspiració, el que facilitarà que persones amb limitacions de mobilitat severa puguin fer un ús autònom del servei.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #21 - Juny 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar