Butlletí Servei de Teleassistència
Febrer 2023 - #22

Novetats

Servei Local de Teleassistència: teleassistència avançada per a totes les persones usuàries

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

El Servei Local de Teleassistència (SLT) ofereix un servei de teleassistència avançada a totes les persones usuàries des que l’any 2017 va implantar el model d’atenció centrada en la persona. [+]

Segons es recull a la Resolució de 15 de gener de 2018, de la Secretaria d’Estat de Serveis Socials i Igualtat, per la que es publica l’Acord del Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència, sobre determinació del contingut del servei de teleassistència bàsica i avançada, s’entén per teleassistència avançada aquella que inclou a més dels serveis de teleassistència bàsica, suport tecnològic complementari dins o fora del domicili, o en tots dos espais, així com la interconnexió amb els serveis d’informació i professionals de referència dels sistemes sanitari i social, desenvolupant processos i protocols d’actuació en funció de la situació de necessitat detectada.

L’Acord del Consell Territorial recull que per considerar que s’està prestant un servei de teleassistència avançada és necessari que es realitzi un contacte directe i habitual amb la persona usuària i que com a mínim tingui dos serveis compresos en els quatre àmbits que recull la Resolució.

Des del SLT s’ofereixen prestacions en tots quatre àmbits i, actualment, es presten onze d’aquests serveis i es continua treballant per oferir cada vegada més programes d’atenció específica que reforcin l’atenció que es presta a la persona usuària en funció de les seves necessitats.

En aquest sentit, el Servei Local de Teleassistència disposa d’aquests serveis complementaris que acrediten la prestació d’un servei de teleassistència avançada en totes les modalitats de prestació, independentment de la intensitat del servei:

  • Serveis al domicili:
    • Supervisió remota que pugui interpretar informació amb una configuració personalitzada per a cadascuna de les persones usuàries mitjançant la detecció d’un patró d’activitat i generació d’un sistema d’alertes i processos d’atenció en funció de la situació detectada, que permeti identificar el nivell d’urgència i el tipus d’atenció que cal prestar i que no estigui inclòs en el supòsit de supervisió remota fora del domicili.
    • Detecció de situacions de risc o emergència per incidència en el domicili (fuites de gas, d’aigua, foc o d’altres).
    • Detecció d’alteracions en els hàbits o les rutines i d’incidències en relació amb l’activitat de la persona usuària en el domicili (per exemple, caigudes). La detecció d’aquestes incidències poden alertar sobre una situació que necessiti atenció.
  • Serveis fora del domicili:
    • Supervisió remota i detecció de situacions de risc o emergència que permeti identificar el nivell d’urgència i el tipus d’atenció que cal prestar i que no estigui inclòs en el supòsit de supervisió remota en el domicili.
    • Teleassistència mòbil amb geolocalització.
  • Serveis de col·laboració amb els serveis sanitaris:
    • Definició de processos i protocols d’informació, derivació, actuació en funció de la situació de la persona, en coordinació amb els serveis públics.
  • Programes d’atenció integral:
    • Programa d’atenció psicosocial.
    • Programa de promoció de l’envelliment actiu i saludable.
    • Programa de prevenció i detecció de deteriorament cognitiu.
    • Programa de teleassistència amb suport a la persona cuidadora.
    • Protocols especials com atenció al dol, prevenció de maltractament, prevenció de suïcidi, atenció en situació de contingència i grans catàstrofes o altres.

Aquesta informació és clau per als municipis ateses les dades que la Generalitat els hi sol·licita per acollir-se al finançament que proporciona el Contracte Programa 2022-2025 del Departament de Drets Socials.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #22 - Febrer 2023

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar