Butlletí Servei de Teleassistència
Febrer 2023 - #22

Campanyes i recomanacions

Material de difusió del Servei Local de Teleassistència disponible a la web

©Unsplash

©Unsplash

El Servei Local de Teleassistència (SLT) posa a disposició dels municipis tot el material de difusió del servei a través de la seva web per poder informar la seva ciutadania de les diferents prestacions i campanyes preventives que es fan des del servei. [+]

D’una banda teniu els diferents díptics amb consells de prevenció i seguretat i d’informació del servei que tenen la finalitat de reforçar missatges de protecció per a les persones en diferents matèries:

  • Díptic informatiu del servei
  • Consells per facilitar la mobilitat a casa
  • Consells per fer front a la calor
  • Consells per fer front al fred
  • Consells per evitar robatoris i estafes
  • Consells en cas d’incendi a la llar
  • Com prevenir els maltractaments

D’altra banda també estan disponibles a la web els cartells de les xerrades preventives que ofereix el SLT al municipis i que posem a la vostra disposició:

  • Coneix el Servei Local de Teleassistència: presentació del servei i les seves prestacions.
  • Al teu costat, fem un entorn més segur: de la mà de Mossos d’Esquadra es donen consells de seguretat per a les persones grans.           
  • Al teu costat, fem una llar més segura: de la mà de Bombers de la Generalitat es donen consells per prevenir incidents amb el foc i com actuar en cas d'incendi.
  • Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil: es donen consells per a una mobilitat fàcil i segura en les AVD i prevenir caigudes.     
  • Al teu costat, fem un món millor: es treballa la prevenció del maltractament a les persones grans.                                                   
  • Mantenir una ment activa: s’expliquen les funcions cognitives i es presenten exercicis per exercitar el nostre cervell.
  • Gestió de les emocions: identifiquem les emocions, per conèixer com gestionar-les i s'expliquen tècniques de relaxació.
  • Internet, xarxes socials i tràmits en línia: es convida a conèixer el potencial de les noves tecnologies.
  • Persones usuàries, persones sàvies: presentació a càrrec de la persona usuària per posar en valor la trajectòria vital i l’expertesa de les persones usuàries del servei.
  • Què són el Refugis Climàtics i com ens en podem beneficiar: s'explica el canvi climàtic i com ens afecta (per municipis que formen part de la Xarxa Metropolitana de Refugis Climàtics).

 

Finalment, també teniu disponible la Guia d’actuació en situació de maltractaments a persones grans que recull el protocol de prevenció i actuació davant la sospita de maltractaments que el Servei Local de Teleassistència té implementat des de l’any 2016.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #22 - Febrer 2023

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar