Butlletí Servei de Teleassistència
desembre de 2016 - #6

Novetats

Memòria de resultats del Servei Local de Teleassistència 2015: aposta per la prevenció i el seguiment de les persones

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Ja està disponible a la web del Servei Local de Teleassistència, la Memòria de resultats corresponents al 2015 i també està disponible a l'eina web de gestió municipal per a consulta de tots els municipis, així com trobareu l'enllaç com a novetat al propi web del Servei Local de Teleassistència. 

Es pot destacar que l'any 2015 ha finalitzat amb 67.269 persones usuàries que ha suposat un creixement de 3.219 persones, una xifra que representa un 5% i una cobertura del 10,4% sobre la població major de 65 anys i d'un 35,3% sobre la població major de 80 anys. El perfil de la persona usuària segueix sent una dona major de 85 anys que viu sola que pot fer les seves activitats de la vida diària sense ajuda.

Respecte l'activitat del servei, el Centre d'atenció ha gestionat més de tres milions de trucades. Cal destacar que de les trucades ateses per demanar ajuda, un 48,5% han estat converses per motiu de soledat i un 39,8% han estat motivades per una emergència sanitària. De les trucades emeses, cal destacar que un 42,7% han estat per realitzar seguiments de les persones usuàries. S'ha arribat als 5.500 dispositius de seguretat (foc/fum, mobilitat/passivitat i caigudes), un 9% més que l'any anterior i han activat 71.172 alertes.

Així mateix, el Servei Local de Teleassistència va realitzar 122.517 visites domiciliàries al llarg de l'any, que han suposat un 14% més que l'any anterior, de les quals un 53,8% van ser realitzades pels professionals de Coordinació en zona, un 25,9% han estat per motius tècnics i un 20,3% han sigut realitzades per les 11 Unitats Mòbils.

Com a novetat, l'any 2015 destaca per ser una etapa d'aposta per la prevenció. D'una banda, s'ha mantingut el pla d'actuació especial per temperatures extremes a l'hivern i a l'estiu, on es van realitzar més de 10.000 trucades, 250 visites domiciliàries i s'han lliurat més de 10.000 díptics. D'altra banda s'ha impulsat el programa ‘Parlem de...', trucades de diferents àrees temàtiques d'interès per a les persones usuàries, actualitat o consells de seguretat o promoció d'hàbits saludables. En el marc d'aquest programa s'han realitzat 37.854 trucades. 

A més a més, aquesta memòria incorpora per primer cop totes les visites que es van realitzar al Centre d'atenció, les xerrades informatives al territori i les sessions formatives que s'han realitzat en un exercici de donar a conèixer l'activitat de difusió exterior del Servei.

Finalment es manté la voluntat d'adaptar el servei de forma universal a persones amb necessitats especials com persones amb discapacitat auditiva i/o dificultat en la parla o amb problemes de mobilitat a les mans amb tecnologies específiques així com reforçar els pilot d'altres projectes com la Teleassistència mòbil per a persones amb més riscos de salut, caigudes o riscos socials de persones amb més aïllament a zones rurals. Actualment són 100 persones les que proven aquest dispositiu en fase pilot.

Per consultar la Memòria 2015 fer click aquí.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #6 - desembre de 2016

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar