L'Aparador - 20 de maig de 2015

Butlletins
20 de maig de 2015 - #101

Actualitat consumidorista

SOREA i CASSA organitzen a Sitges la jornada "Al costat de les persones. El servei d'aigua i els drets dels consumidors"

Foto: SOREA (participants en la jornada)

Foto: SOREA (participants en la jornada)

L'acte, que va tenir lloc el passat 17 d'abril, es va iniciar amb la intervenció de l'Alcalde de Sitges, que va destacar la importància de l'atenció als usuaris especialment en període de crisi on el nombre de persones econòmicament vulnerables s'incrementa. A continuació van intervenir el director de clients de CASSA, Josep Escartín, i la directora de clients de SOREA, Montse Solé, que van presentar els respectius serveis.

El director general de l'Agència Catalana de Consum, senyor Alfons Conesa, va parlar de les novetats del Codi de Consum de Catalunya, destacant els canvis en la normativa i la importància de la col·laboració amb les empreses subministradores perquè les persones amb risc d'exclusió mantinguin els serveis bàsics malgrat la seva situació vulnerable. Després la  senyora Isabel Marqués, síndica municipal de greuges de l'Ajuntament de Terrassa va destacar el paper dels Síndics locals en la defensa dels drets de les persones, i finalment, Lluís Martínez Camps, Customer Counsel d'Agbar, va explicar el servei de mediació que ofereix el seu departament de forma gratuïta als usuaris per resoldre els possibles conflictes entre l'empresa i els clients. El programa va finalitzar amb una taula de debat.

La jornada va comptar amb la presència d'alcaldes, regidors i persones que treballen en l'àmbit de serveis socials i informació al consumidor tant dels ajuntaments convidats de les comarques del  Penedès, Garraf i Alt Camp com dels Consells Comarcals i de la Diputació de Barcelona.

Sorea va organitzar el passat 4 de maig una nova jornada adreçada a alcaldes, regidors i persones que treballen en l'àmbit de Serveis Socials i informació al consumidor de les comarques de Vallès Oriental, Vallès Occidental, Baix Llobregat i Maresme, amb l'objectiu de difondre els mecanismes que té l'empresa per respondre a les necessitats dels usuaris, amb especial atenció a persones en situació de vulnerabilitat.

Així mateix, i en aquesta mateixa línia, Sorea ha signat amb alguns ajuntaments uns protocols reguladors de mesures contra la pobresa. En aquests protocols es defineix com actuarà la companyia si l'usuari té un deute i no el pot pagar o si té tallat el subministrament; també es preveu la utilització dels compromisos de pagament, es dóna opció a ajornar el pagament de les factures, s'estableix una comunicació àgil amb els serveis socials municipals i es defineix un sistema acordat amb l'ajuntament de casos d'ocupació d'habitatges.


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum