L'Aparador - 15 d'octubre de 2014

Butlletins
15 d'octubre de 2014 - #93

Destacat

Campanya europea de conscienciació sobre els drets dels consumidors

Pòster promocional de la campanya

Pòster promocional de la campanya

La campanya de conscienciació sobre els drets dels consumidors (2014) té com a objectiu incrementar el coneixement general dels consumidors i dels comerciants sobre els drets dels consumidors a l'hora de comprar i vendre béns i serveis en tota la Unió Europea (d'ara endavant UE) i sobre la seva legislació; així com transmetre informació sobre els seus drets i obligacions.

El missatge central d'aquesta campanya és: "La UE capacita als consumidors" i es basa en 5 drets clau per aquests:

  1. Publicitat veraç.
  2. Reparació o canvi dels béns defectuosos.
  3. Contractes sense clàusules abusives.
  4. Devolució dels béns comprats a distància en el termini de 14 dies (dret de desistiment).
  5. Ajuda gratuïta dels Centres Europeus del Consumidor (CEC) per a resoldre problemes amb un comerciant a l'estranger.

 

Amb aquesta campanya es pretén que les empreses tinguin clares les seves responsabilitats i que el consumidor guanyi confiança en les seves transaccions transfrontereres, especialment en les compres a distància.

Aquesta campanya també dóna a conèixer els drets claus per els comerciants, com per exemple, el dret que tenen a modificar les condicions del contracte sempre que s'informi als consumidors i se'ls atorgui la possibilitat de rescindir el mateix o el dret a reclamar un rescabalament per la disminució del valor dels béns retornats quan és evident que s'han utilitzat.

Més informació


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum