Butlletí l'Aparador
17 de juliol de 2017 - #128

Notícies

Les pujades de tarifes unilaterals poden ser sancionades

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Kontsumobide sanciona a Telefònica per la pujada de preus de Movistar Fusió després d'una denúncia de la Unió de Consumidors d'Euskadi-Llera.

La resolució també obliga a donar publicitat de la sanció per raons d'exemplaritat i per evitar futures conductes infractores

 

La pujada de la tarifa de Movistar Fusió va ser el 2015.

L'empresa va llançar el 2012 una oferta denominada Movistar Fusió. En aquest paquet telefònic la publicitat oferia "preus finals i per sempre". No obstant això, a partir del 5 de maig del 2015 va decidir incrementar les factures en 5 euros de manera unilateral. La Unió de Consumidors d'Euskadi va presentar una denúncia contra aquesta pràctica comercial i l'Institut Basc de Consum va acordar obrir un expedient sancionador per determinar si la signatura havia vulnerat la normativa que protegeix les persones consumidores i usuàries.

La resolució de l'expedient determina que existeix una infracció de la Llei 6/2003, de 22 de desembre, de l'Estatut de les Persones Consumidores i Usuàries per incomplir el "deure de veracitat informativa o publicitària" en la venda del producte, en atribuir qualitats o característiques diferents -en aquest cas, per publicitar uns preus "finals i per sempre" que no han resultat reals- i per fer una publicitat que "de qualsevol manera indueixi o pugui induir a error", ja que va generar en les persones consumidores la falsa impressió que aquesta tarifa no variaria mai.

La infracció ha estat qualificada de greu, a causa de l'elevat nombre de persones afectades al País Basc, gairebé 130.000 persones usuàries  van contractar el paquet de Telefònica a Euskadi.

Així mateix, la resolució sancionadora també estableix l'obligació de donar publicitat a la sanció, una vegada ferma en via administrativa; una mesura acordada per "raons d'exemplaritat" i per "evitar futures conductes infractores". L'anunci s'ha publicat en el BOPV del passat 27 de juny.

Boletín: L'Aparador
Número de boletín: #128 - 17 de juliol de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum