Butlletí l'Aparador
17 de juliol de 2017 - #128

Materials d'interès

Memòria 2016 del Banc d'Espanya

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

Segons la nota de premsa del passat 3 de juliol, el Banc d'Espanya va rebre 14.462 reclamacions i 33.595 consultes durant l'any 2016.

Durant l'any 2016 es van presentar davant el Banc d'Espanya 14.462 reclamacions, un 28,6% menys que l'any anterior, de manera que va continuar la línia iniciada el 2014, després del rècord de 34.645 aconseguit en 2013. No obstant això, la informació disponible fins al primer quadrimestre de 2017, en el que s'han registrat ja més de 8.000 reclamacions, apunta a un canvi de tendència en aquest exercici, degut principalment a l'increment de casos relacionats amb la devolució de les despeses de formalització de préstecs hipotecaris. L'any passat també va disminuir el nombre de consultes, tan telefòniques (31.660, un 11% menys) com, sobretot, escrites (1.935, un 40,2% de reducció). Aquests són algunes de les dades que es recullen en la Memòria de Reclamacions del Banc d'Espanya.

Les reclamacions relatives a operacions d'actiu (préstecs i crèdits) absorbeixen el 55,8% del total de reclamacions, destacant, com en anys anteriors, les relacionades amb la liquidació dels préstecs hipotecaris després de la desaparició d'alguns índexs de referència, les relatives a l'aplicació per part de les entitats de les mesures per reforçar la protecció dels deutors hipotecaris i les relacionades amb l'aplicació de les "clàusules terra". No obstant això, resulta especialment significativa la disminució de reclamacions referides a les clàusules sòl, que van passar de representar un 46% del total el 2015 a un 27% (3.954) l'any passat.


L'any 2016 es van emetre 5.819 resolucions, de les quals 3.559 van ser favorables al reclamant, 2.010 a l'entitat i en 250 casos no va ser possible emetre un pronunciament.

Memòria 2016
 

Departament de Comunicació

Banc d'Espanya

Boletín: L'Aparador
Número de boletín: #128 - 17 de juliol de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum