Butlletí l'Aparador
17 de juliol de 2017 - #128

Portada

La Diputació de Barcelona ofereix assessorament personalitzat i gratuït en les reclamacions per les clàusules abusives dels bancs

Font: Arxiu SSPC

Font: Arxiu SSPC

La Diputació i l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona presenten un conveni per a l’atenció personalitzada dels consumidors. L’acord s’estendrà a la resta de col·legis professionals de la demarcació i preveu el desplaçament d’advocats a les dependències municipals.

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, el degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, i la diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació, Laura Martínez, han presentat aquest dimecres el conveni de col·laboració entre les dues institucions per donar resposta a les consultes dels consumidors en relació a les clàusules abusives en préstecs i crèdits hipotecaris.

«Aquest conveni reforça el servei d’atenció al ciutadà de la Diputació i se suma als ja treballats en matèria d’atenció jurídica. Una demanda imprescindible avui dia: garantir el servei al ciutadà», ha explicat la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa.

El conveni entre la Diputació i l’ICAB preveu el desplaçament d’un advocat a les dependències dels Serveis Públics de Consum de les comarques de Barcelona que, prèvia visita concertada, atendrà de forma individualitzada les consultes dels consumidors. A més, el consumidor també rebrà atenció personalitzada en relació a la justícia gratuïta si decideix acudir a la via judicial.

En aquest sentit, la diputada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez, ha destacat que «el ciutadà, a través del seu ajuntament, rebrà una atenció acurada i personalitzada. També en relació a la justícia gratuïta si decideix acudir a la via judicial», ha afegit.

«Agraïm el paper de la Diputació de Barcelona en la firma d’aquest acord: ens ha permès aplegar mitjans per defensar els drets de les persones», ha afirmat el degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocació de Barcelona, Oriol Rusca. «La proximitat és fonamental i en aquest sentit el coneixement que té la Diputació del territori ha estat clau», ha afegit.

Servei a tota la demarcació

Aquest primer conveni cobrirà 22 Serveis Públics de Consum a 6 comarques (Alt Penedès, Anoia, Baix Llobregat, Barcelonès, Garraf i Maresme): una àrea amb prop d’un milió i mig de persones. Les visites es podran concertar fins al mes de desembre, a excepció del mes d’agost, i es faran , per tant, durant prop de 90 dies hàbils fins a final d’any. En aquest termini, s’oferirà el servei 350 hores cada mes.

L’objectiu de Diputació de Barcelona és estendre aquest servei d’assessorament personalitzat sobre clàusules abusives als 311 municipis de la demarcació. Així, la corporació contempla la firma de convenis amb la resta d’ Il·lustres Col·legis d’Advocats, com són el de Granollers, Manresa, Mataró, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vic.



Suport als consumidors

Els acords amb els col·legis professionals d’advocats se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació de Barcelona impulsa des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives.

Justament per atendre aquestes consultes, aquest any ha augmentat fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum. També ha intensificat la formació específica en clàusules abusives als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori.

En els 224 municipis que no disposen de Servei Públic de Consum propi, els ciutadans també reben atenció directa a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC). Des de començament d’any, a més, la Diputació de Barcelona ofereix consells i informació sobre els protocols de les entitats bancàries, adreces de contacte, l’agenda d’accions formatives i un formulari de reclamació a través de la seva pàgina web (www.diba.cat)

Connectem la ciutadania amb la cohesió social

Connectar la ciutadania amb la cohesió social, com a pilar bàsic de l’estat del benestar, és un dels objectius estratègics del Pla de Mandat 2016-2019 de la Diputació de Barcelona. A banda del suport als consumidors, la corporació impulsa en aquest sentit un Pla de Xoc contra la Pobresa, que vol donar resposta a l’empobriment progressiu i al corresponent increment del risc d’exclusió social.

Com a accions concretes, aquest Pla de Xoc contra la Pobresa inclou el programa de Foment de l’Ocupació, el Servei d’Intermediació de Deutes de l’Habitatge, el programa d’Auditories i Intervenció en habitatges en situació de pobresa energètica i el programa Targeta Moneder amb impacte social.

Podeu descarregar imatges i declaracions de la presentació en aquest enllaç.

Desplegament del conveni al territori al següent enllaç.

 

Boletín: L'Aparador
Número de boletín: #128 - 17 de juliol de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum