Butlletí Servei de Teleassistència
Octubre 2019 - #15

Novetats

Memòria de gestió del servei 2018: un any de consolidació del model d’atenció centrat en la persona i l’aposta per la innovació

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

Un any més, els resultats anuals del Servei Local de Teleassistència han vingut marcats pel creixement del servei; l’any 2018 va finalitzar amb 85.210 persones usuàries actives, el que suposa un increment de 5.000 persones respecte l’any 2017. 

Aquest fet també comporta un increment de l’activitat que es realitza des del centre d’atenció que durant l’any 2018 ha gestionat més de quatre milions de trucades.

D’aquestes, 700.000 van ser efectuades per les persones usuàries per una emergència o consulta, i més de 1,5 milions van ser trucades de seguiment emeses des del Servei, xifra que fa palès el caràcter proactiu del servei. D’altra banda, més de 90.000 trucades van ser motivades per alarma d’un dispositiu de seguretat. 

El Servei Local de Teleassistència es caracteritza per l’atenció personal que realitza a les persones usuàries més de 120.000 visites domiciliàries realitzades durant el 2018. Així, s’ha anat consolidant el model d’atenció centrat en la persona a través del sistema de Resposta Eficient en Teleassistència (RET). Aquest model es basa en donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic. El model ha permès valorar totes les persones usuàries del servei i establir la tipologia de prestacions en funció del seu perfil, els seus riscos i els seus hàbits de vida.  A més, el model contempla l’assignació de tecnologia de suport des d’un inici (dispositius de seguretat o tecnologia adaptada a necessitats especials), cosa que ha comportat passar dels 9.000 dispositius de seguretat a finals del 2017 als més de 14.500 a finals de l’any 2018, entre detectors de foc/fum, presència i caigudes, i teleassistència adaptada a necessitats especials (teleassistència mòbil o serveis adaptats a persones amb dificultats a la parla i/o l’oïda o amb mobilitat reduïda a les mans).

L’any el 2018 també ha estat un any de consolidació de projectes com el protocol de sensibilització, prevenció i detecció de sospita de maltractaments, a travès del qual es van detectar 595 casos amb indicadors suficients o elevats que van derivar en la implementació de plans d’intervenció juntament amb els serveis socials municipals.

Finalment, cal destacar les campanyes del programa ‘Parlem de...’ que es posiciona com un projecte clau i dels millors valorats per les persones usuàries, que pretenen fomentar la incorporació d’hàbits de vida saludable, augmentar l'autonomia i l'apoderament de les persones grans, així com incrementar la seva participació social i crear vincles amb la comunitat. En aquest marc s'han realitzat 166.022 trucades preventives, un 82% més que en el 2017 i un 138% més que en el 2016. A més, s'ha ampliat el catàleg de temàtiques tractades, que ha crescut dels 39 temes de l’any 2017 a 51 temes en el 2018.

Per accedir a la ‘Memòria anual de gestió del Servei Local de Teleassistència. Resultats 2018’ accedir aquí 

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #15 - Octubre 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
benestar@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar