Butlletí Servei de Teleassistència
Juny 2022 - #21

Campanyes i recomanacions

El Servei Local de Teleassistència continua actiu a l’estiu

©Rawpixel.com/shutterstock.com

©Rawpixel.com/shutterstock.com

A l’estiu molts serveis tanquen uns dies o redueixen el seu horari d’atenció. El Servei Local de Teleassistència manté la seva activitat les 24h al dia els 365 dies a l’any i, a més, activa campanyes pròpies d’aquesta època de l’any. [+]

El SLT com a servei d'atenció domiciliària garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones usuàries, alhora que detecta situacions d'emergència i dona resposta immediata a aquestes. Durant l’estiu s’activen campanyes de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable que estan relacionades amb aquest període.

Campanya “Consells per fer front a la calor”

Cada estiu, el SLT activa aquesta campanya per donar consells sobre com afrontar la calor relacionats amb la salut, com protegir-se per sortir al carrer i com romandre a la llar d’una forma segura. Aquesta campanya telefònica es complementa amb un ventall que recull totes les recomanacions davant la calor i que es lliura a les visites domiciliàries.

Durant el 2021 es van realitzar gairebé 12.000 trucades dins d’aquesta campanya, així com sumar més de 2.000 trucades amb informació sobre els Refugis climàtics, que set municipis van posar a l’abast de la seva ciutadania en col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

A més, el Centre d’Atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes per altes temperatures dels diferents territoris de la província de Barcelona. En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles sobre una onada de calor, es contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardio-respiratòries per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats.

Campanya “Prevenir robatoris en vacances”

Aquesta campanya de prevenció es realitza en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra i ofereix informació i consells per prevenir estafes i robatoris, com per exemple en treure diners dels caixers i que s’intensifiquen amb el cobrament de la paga extra.

A més l’estiu, és una època que les persones o bé marxen fora dels seus domicili, o bé romanen a casa amb un menor suport de l’entorn i, per aquest motiu, és un moment de més vulnerabilitat.

A més de les trucades, que durant el 2021 van ser més de 700, aquesta campanya preventiva s’acompanya del díptic ‘Consells davant robatoris i estafes’ que es lliura al domicili de les persones usuàries en les visites de seguiment i, que els Mossos també en fan difusió a la població general a través de diferents espais comunitaris de la província.

Acompanyament per motiu de soledat

Finalment, volem destacar un dels serveis clau del SLT, com és l’acompanyament a les persones usuàries que es troben en situació de soledat no desitjada. Aquesta tasca es fa durant tot l’any des del centre d’atenció però, en períodes de vacances on la interacció amb l’entorn pot disminuir, té una especial importància.

Al llarg del 2021 es van registrar gairebé 25.000 trucades per motiu de soledat, més de 5.500 durant l’estiu. Fins l’abril d’aquest any el centre d’atenció del SLT ha gestionat més de 7.000 trucades per aquest mateix motiu.

Les diferents campanyes de trucades preventives i proactives que realitza el centre d’atenció s’emmarquen en el Programa “Parlem de...” des del qual, en el que portem d’any, ja s’han realitzat gairebé 28.500 trucades amb l’objectiu de donar consells i recomanacions. A més, es convida a les persones usuràries a explicar les seves vivències sobre el tema tractat, que es determina segons el moment de l’any, les característiques de cada persona usuària, els riscos als què està més exposada i els seus interessos particulars.

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #21 - Juny 2022

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar