Butlletí Servei de Teleassistència
desembre de 2016 - #6

Innovació

Què fa el Servei Local de Teleassistència davant un incendi?

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

El Servei Local de Teleassistència disposa d'un protocol d'actuació per donar suport, assessorament i atenció a les persones usuàries que puguin estar afectades per una situació d'emergència provocada per la presència del foc a prop dels domicilis de les persones usuàries. 

En aquest sentit, quan es declara un incendi s'estableix quin és el radi d'afectació del foc i de la columna de fum i els carrers, zones i nuclis de població més propers a la zona afectada en coordinació amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), que aglutina els serveis d'emergències que participen en aquests casos. Des d'aquell moment, el centre d'atenció del Servei Local de Teleassistència truca a les persones usuàries per comprovar que estan en bon estat de salut. 

Així mateix, en aquesta trucada s'aporten consells d'actuació, continguts que s'han fet amb l'elaboració dels Bombers de Catalunya com ara: tancar portes i finestres, no sortir del domicili si no és que ho indiquen els serveis d'emergències, seguir l'actualitat de l'incendi per la ràdio o la televisió i prémer el botó del penjoll de teleassistència per a qualsevol dubte o necessitat que tingui.

Cal recordar que pel que fa a la prevenció dels incendis a les llars, en les diferents visites de seguiment de les persones usuàries, els professionals de l'SLT lliuren un tríptic editat pels Bombers de la Generalitat de Catalunya amb consells per a la prevenció d'incendis i que inclou també recomanacions d'actuació en cas que d'activació d'un al domicili.

Quan es produeix un incendi, el Servei Local de Teleassistència insistirà a trucar les persones usuàries per localitzar-les, en el cas que no contestin la primera trucada. Si els usuaris han facilitat telèfons de contacte de familiars, veïns, etc. els trucarà també per informar-los sobre la situació dels seus familiars o bé en el cas que no es pugui localitzar a la persona usuària.

Així mateix, la Unitat Mòbil es posa a disposició dels serveis d'emergències (Bombers, SEM, Protecció Civil, Mossos d'Esquadra) i serveis socials per a tot allò que necessitin. En el cas que s'hagi de desallotjar persones i s'habiliti un indret (pavelló, nau, etc.) per acollir a aquestes persones, la unitat mòbil es desplaça també per ajudar en aquells aspectes que pugui.

El Servei Local de Teleassistència des de fa més de 10 anys aposta per la prevenció amb la instal·lació de dispositius de seguretat als domicilis de les persones amb més riscos. Actualment hi ha més de 5.500 llars amb un detector de seguretat, dels quals aproximadament un 50% són per a la detecció de foc i fum. 

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #6 - desembre de 2016

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar