26/07/2024 10:25 h.

Comissions de treball per la millora dels Serveis Públics de Consum

Xarxa Local de Consum

Es convoquen les comissions creades dins el Pla de millora dels Serveis Públics de Consum (SPC) amb l’objectiu d’aprofundir en les propostes recollides a les primeres sessions de treball.

L’objectiu de la sessió és, havent tancat la fase de balanç de la situació inicial, presentar el marc estratègic, incloent-hi els reptes i les línies de treball, i recollir propostes concretes de projectes i actuacions de futur en dues comissions creades a tal efecte:

• 1a. comissió: Relació amb la ciutadania, les activitats i les campanyes de sensibilització, el 16 de juliol.
  • 2a. comissió: El suport als Ajuntaments des del SSPC DIBA i metodologies de treball, el 18 de juliol.

El marc estratègic del Pla de millora dels SPC inclou els següents reptes de futur:

Repte 1. Reforçar la relació amb la ciutadania i les empreses centrat en la relació dels Serveis Públics de Consum (SPC) amb la societat i el teixit empresarial. L'objectiu és enfortir aquesta relació a través de la visibilització i la millora de l'accessibilitat dels SPC, ja que és fonamental que tant la ciutadania com les empreses reconeguin els SPC pel seu valor afegit i la seva importància com a eix clau en la societat actual.

Repte 2. Proporcionar el suport necessari als ajuntaments des del SSPC DIBA. Aquest segon repte se centra en tots els recursos que el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona proporciona als ajuntaments de la Xarxa Local de Consum. L'objectiu és garantir que aquests ajuntaments, a través de les OPICs, OMICs i OCICs, puguin oferir uns Serveis Públics de Consum eficients i de qualitat. Cal optimitzar l'ús dels recursos per assegurar que els serveis siguin accessibles i satisfacin les necessitats dels consumidors de manera efectiva.

En cada una de les comissions es van tractar els reptes i les línies de treball relacionades. Els ens participants van poder fer noves aportacions i compartir experiències relacionades.

La següent fase dins aquest Pla consistirà en la redacció del projecte i la planificació d’implementació.