L'Aparador - 16 de juny de 2014

Butlletins
16 de juny de 2014 - #90

Des del SSPC

Presència del Servei de Suport a les Polítiques de Consum a Fira Gran

Xerrada sobre el rebut de la llum a càrrec de M. Eugènia Ruiz Díaz

Xerrada sobre el rebut de la llum a càrrec de M. Eugènia Ruiz Díaz

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum ha participat en la 16a edició del Saló de la Gent Gran de Catalunya, que ha tingut lloc del 5 al 8 de juny a la Sala Marqués de Comillas de les Drassanes Reials de Barcelona. El lema de l'estand va ser "Treballem per a les Persones" i hi estaven representats quatre àmbits temàtics de l'àrea: els serveis residencials per a la gent gran (Respir), el Servei de Teleassistència, que promou l'autonomia de les persones, l'Escola de la Dona, amb el seu compromís constant amb la formació i el Servei de Suport a les Polítiques de Consum, amb la promoció del consum responsable i la defensa de les persones consumidores.

En definitiva, prestar una millor atenció a les persones grans per fer possible un envelliment més actiu, autònom i compromés amb el consum responsable.

Les persones grans són un dels col·lectius especialment protegits pel Codi de Consum de Catalunya. La participació del nostre servei va consistir en la presència, a l'estand de l'Àrea d'Atenció a les Persones, del mòdul de l'exposició Consum. Com som? que té un audiovisual que resumeix en què consisteix el consumir productes o usar serveis i explica què entenem per consum responsable, que tots som consumidors i usuaris, els drets dels consumidors i com exercir-los.

Una de les vuit unitats mòbils del Servei es va situar al recinte exterior de la Fira, on es va facilitar el díptic Servei Públic de Consum, que servia per a que cada assistent conegués el servei de consum del seu ajuntament -OMIC o  Bústia del Consumidor si l'ajuntament forma part de la Xarxa Local de Consum o altres-, o els  serveis d'altres administracions que també es posen a l'abast de la ciutadania per resoldre consultes, queixes, reclamacions o denúncies per temes relacionats amb la defensa de les persones consumidores.

A més a més, cada dia es van realitzar activitats adreçades als visitants de la Fira: xerrades sobre com estalviar en el rebut de la llum a càrrec de tècnics i tècniques del Servei de Suport a les Polítiques de Consum; tallers d'estampació i de cuina saludable a càrrec de l'Escola de la Dona, i facilitar informació sobre el serveis de Respir i Teleassistència, juntament amb demostracions de com fer servir aquest servei i una xerrada per a la prevenció de riscos a la llar.

Totes aquestes activitats van anar complementades amb l'edició de diversos materials que complementaven les informacions de l'estand. Concretament des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum es va editar un díptic sobre Les deu claus per estalviar en el rebut de la llum, i es van actualitzar el díptics Servei públic de Consum i Residències de Persones Grans. També es facilitaven tríptics sobre l'exposició Consum. Com som, que recull un guió resum de l'exposició sobre consum responsable.

En paral·lel amb la celebració de la Fira, es va organitzar una jornada sobre hàbits alimentaris amb la col·laboració de les entitats participants.

La Fira va comptar amb una elevada concurrència de públic que va participar activament en les activitats que es van organitzar.


Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Àrea d'Atenció a les Persones
Passeig Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum