Butlletí l'Aparador
18 de novembre de 2016 - #118
Anar a dalt

Portada

Font: SSPC Font: SSPC

Font: SSPC

Font: SSPC

El passat 19 d'octubre, a la biblioteca municipal de Sant Quirze del Vallès, es van realitzar diferents activitats amb la finalitat d'inaugurar les noves instal·lacions del Servei de Consum municipal.
 

Anar a dalt

Notícies

Reunió de treball de la diputada Laura Martínez Portell amb el Consell Comarcal d'Osona

Font: SSPC

Font: SSPC

Segueix la roda de reunions de treball amb el territori i la Diputació se seu amb el Consell Comarcal d'Osona.

 

Viladecavalls. Activitats de sensibilització. Taller de consum “La joguina no juga” als alumnes de P5

Font: Web Ajuntament de Viladecavalls

Font: Web Ajuntament de Viladecavalls

El passat 20 d'octubre, els alumnes de P5 de les dues escoles municipals de Viladecavalls van participar del taller "La joguina no juga".

2.000 llars en situació de pobresa estalviaran energia amb el suport de la Diputació

Font: Arxiu

Font: Arxiu

La Diputació de Barcelona engega un programa d'intervenció a habitatges en situació de pobresa energètica que parteix d'auditories encaminades a obtenir un estalvi en aquestes llars.


 

Sta. Perpètua de Mogoda. Xerrades de seguretat i consum i, campanya d'inspecció informativa

Cartells de la campanya

Cartells de la campanya

L'Ajuntament organitza diferents xerrades adreçades tant als comerciants de la localitat com a la ciutadania.

Vilassar de Mar. Primeres actuacions després dels aiguats

Font: web Ajuntament de Vilassar de Mar

Font: web Ajuntament de Vilassar de Mar

El passat 12 d'octubre hi va haver unes inundacions extraordinàries a Vilassar de Mar. Des de l'Ajuntament s'ha utilitzat el recurs de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per atendre veïns perjudicats que tinguin conflicte amb les seves asseguradores o amb el Consorci de Compensació.

Sitges. Activitats de sensibilització adreçades a diferents públics

Font: Ajuntament de Sitges

Font: Ajuntament de Sitges

El Servei de Consum està desenvolupant una campanya de sensibilització adreçada a diferents públics. El passat 25 d'octubre, va començar amb una xerrada sobre subministraments bàsics al CIES Nivell 10.

El Masnou. Què suposa la instal·lació dels nous comptadors telemàtics?

Font: arxiu

Font: arxiu

Davant els dubtes que ha generat el canvi dels comptadors d'electricitat, l'Ajuntament ha organitzat una xerrada – col·loqui per aclarir els dubtes més generals, però també els casos més particulars. 

Igualada. Uns 30 comerços treballaran amb tiquets digitalitzats

Font: arxiu

Font: arxiu

L'Ajuntament inverteix 50.000 euros en un sistema que permet millorar "l'experiència de compra".

12a edició del Concurs escolar sobre consum responsable Consumópolis

Font: Web del concurs

Font: Web del concurs

Ja és oberta la 12a edició del Concurs escolar 2016-2017 Internet: en fas un ús responsable? (Consumópolis 12), adreçat als alumnes del cicle superior d'educació primària i als alumnes d'educació secundària.

Primer Congrés Català de pobresa energètica

El Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona va participar a la taula REPTE: Capacitació professional en diversos àmbits.

Anar a dalt

Normativa

Font: arxiu Font: arxiu

Font: arxiu

Font: arxiu

Qui és el responsable dels danys derivats del subministrament: la distribuïdora o la comercialitzadora?  i la sentència d'inaplicació del bo social.

Font: arxiu Font: arxiu

Font: arxiu

Font: arxiu

L'objecte d'aquesta Llei és l'adopció de mesures en matèria de protecció del dret a l'habitatge i serveis socials, així com la regulació dels procediments extra­judicials de resolució de conflictes derivats de les relacions de consum, en relació amb les persones físiques que es troben en situació o en risc d'exclusió residencial.

Anar a dalt

Món associatiu

Font: Arxiu Font: Arxiu

Font: Arxiu

Font: Arxiu

La Unió de Consumidors de Catalunya-UCC ha presentat els resultats de l'enquesta "Hàbits en el reciclatge". El valor d'aquest estudi és essencialment orientatiu.

Font: Sander ten brakel Font: Sander ten brakel

Font: Sander ten brakel

Font: Sander ten brakel

A Catalunya, davant les campanyes organitzades per l'associació de joves consumidors "Consum Rebel", es va regularitzar el conegut "dret d'admissió", però el seu mal ús encara provoca situacions condemnables.

Anar a dalt

Agenda

Obert el termini per a sol·licitar activitats de sensibilització

Font: arxiu

Font: arxiu

Com cada any, des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum oferim una àmplia gamma d'activitats realitzades amb recursos tècnics del propi Servei i adreçades als ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum.

Visites de les Unitats Mòbils de Consum fins al 16 de desembre

Font: SSPC

Font: SSPC

Les persones consumidores poden tramitar les consultes i reclamacions de consum a les Unitats Mòbils (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Aquest servei està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum.

Anar a dalt

Consells de consum

Font: arxiu Font: arxiu

Font: arxiu

Font: arxiu

D'assegurances n'hi ha de molts tipus i varien en funció de l'objecte assegurat: el cotxe, la llar, l'assistència sanitària, els nostres viatges...

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual