Butlletí l'Aparador
17 de febrer de 2017 - #121

Portada

Les clàusules abusives en hipoteques

Foto: arxiu

Foto: arxiu

La Diputació de Barcelona va aprovar, en la sessió plenària del mes de gener celebrada el dia 26, una moció en defensa dels interessos de les persones consumidores afectades per les clàusules terra, IRPH, despeses en la formalització de les hipoteques i pel seu acompanyament i assessorament en el procés de reclamació.

A partir d'aquesta moció, presentada pel grup de l'Entesa i aprovada amb els vots favorables de CIU, ERC-AM, PSC-CP, Ciutadans i CUP-PA i l'abstenció del PP, la Diputació de Barcelona, entre altres acords, es va comprometre a reforçar econòmicament els diferents programes de suport municipal de mediació de consum i a proporcionar formació especialitzada en productes hipotecaris als tècnics locals de consum.

En compliment d’aquest acord, l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, conjuntament amb l’Agència Catalana del Consum, i la col·laboració dels serveis públics locals de consum de la província i de les associacions de persones consumidores representades en el  consell assessor de la Xarxa Local de Consum, estem elaborant un pla d'actuació, que comprèn una àmplia campanya comunicativa que es reforçarà amb activitats presencials en el territori adreçades a la ciutadania i amb accions concretes de suport als serveis públics de consum. En aquesta línia, des de la Corporació també estem treballant amb els diferents col·legis d’advocats de la demarcació per oferir assessorament a les persones afectades.

En el lloc web https://www.diba.cat/es/web/consum/clausula-sol podreu fer un seguiment de totes aquestes accions, bàsicament trobareu els següents continguts:

Espai ciutadania

  • Consells als afectats
  • Fulletó divulgatiu (encara no disponible)
  • Formulari de reclamació
  • Calendari d’accions informatives al territori (disponible un cop s’iniciïn les accions al territori)

Espai per tècnics

  • Documentació tècnica
  • Protocol d’actuació
  • Model de reclamació
  • Preguntes freqüents sobre el procediment
  • A més d’aquests recursos, per mantenir una privacitat que no es pot garantir des d’una pàgina web “oberta”, estem realitzant comunicats periòdics informant de les novetats més destacables, tanmateix hem posat a disposició dels tècnics una adreça de correu electrònic on dirigir les preguntes o dubtes procedimentals que apareguin en la tramitació de les reclamacions.

La campanya comunicativa es complementa amb una presència activa a les xarxes socials des dels perfils corporatius i en especial a twitter @consumDiba. Alhora estem confeccionat una sèrie de materials relacionats amb el tema, que posarem a disposició dels ens locals, amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Consumidor el pròxim 15 de març.

Butlletí: L'Aparador
Número de butlletí: #121 - 17 de febrer de 2017

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum