El Servei Públic de Consum del Prat té una llarga tradició de treball educatiu i de proximitat, enguany aporta una nova activitat: El Prat Educa: “Les etiquetes parlen”.
Aquesta és una qüestió important sempre, però de forma especial quan augmentem les compres, com acostuma a passar a finals i principis d’any.
L’etiqueta d’un producte és la seva carta de presentació. Ens diu què és, qui l’ha fet, la seva composició, com s’utilitza, quin preu té... Amb aquesta informació la persona consumidora pot decidir si compra o no. I si compra, amb les dades obligatòries, sap com s’utilitza i quant dura, per exemple. Es tracta d’una sèrie de dades obligatòries amb la finalitat de protegir els interessos de les persones consumidores. Interessos econòmics, de salut...
El Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat, més conegut com a OMIC (www.elprat.cat/consum), es troba al c. Major, 23. Està integrat dins dels Serveis municipals de Salut Pública i Consum i té una llarga tradició de treball al Prat. Més enllà de les atencions individuals que realitza dia a dia, donant suport i assessorament a tothom que s’hi adreci, ha desplegat i consolidat una important oferta educativa adreçada als centres escolars, i també desenvolupa accions grupals tenint com a destinataris tot tipus de grups i col·lectius.
Recordem que el Servei és gratuït per a les persones o grups que ho demanin. Incorporant l’objectiu també, de promoure la reflexió i mirada crítica a l’hora d’efectuar qualsevol tipus de consum.