En els darrers cinc anys, tres sectors econòmics han copsat repetidament el “pòdium” dels àmbits més reclamats pels consumidors de la província de Barcelona: telecomunicacions, electricitat i serveis financers. En aquest any 2021, les reclamacions en el sector elèctric són les que, proporcionalment, han incrementat més el seu pes entre les reclamacions tramitades des de la Diputació de Barcelona. Malgrat algunes singularitats locals, tenim constància de què aquestes dades es poden extrapolar a la resta de serveis públics de consum de la demarcació.
Amb l’arribada del nou curs escolar, l’Ajuntament de Sabadell, reactiva el projecte de “Jocs i joguines responsables a Sabadell” amb més tallers que el curs anterior. Aquestes activitats se centren en els materials que estan fetes les joguines i en com es gestionen els residus. També s’afegeix una exposició elaborada de manera col·laborativa pels propis alumnes com a resultat dels tallers i que aniran rodant per les escoles de la ciutat.
La Sala d'exposicions de Sant Vicenç de Torelló va acollir l’exposició "Lidera el teu consum", produïda per la Diputació de Barcelona. Es tracta d’un muntatge que té per objectiu fer reflexionar a les persones consumidores tot aportant-los la informació i les eines necessàries.
El tribunal Suprem ha desestimat íntegrament el recurs de cassació de Ryanair i ha estimat parcialment el de l’OCU, declarant nul·les per abusives dues clàusules, les quals s’afegeixen a les que ja va declarar nul·les l’Audiència de Madrid.
A partir de l'1 d'octubre de 2021 entra en vigor la Circular 6/2020, de 22 de juliol, de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, que recull tota la informació sobre els nous peatges d'accés al gas natural.
El passat 1 de setembre es va començar a utilitzar una nova etiqueta energètica per a fonts d'il·luminació. Amb aquesta modificació es pretén millorar la informació al consumidor i fomentar un consum més eficient.
Les factures de la llum emeses des del passat 31 d'agost han d'incloure un codi QR que portarà al Comparador d'Ofertes d'Energia de la CNMC.
Internet Segura fa una sèrie de reflexions sobre els riscos que podem patir a l’hora d’escanejar els codis QR, per descarregar-nos un document en format pdf, un bitllet d’avió, un menú d’un restaurant, una audioguia d’un lloc turístic, un formulari d’inscripció, unes entrades a un concert…
Us oferim l’últim estudi de compra, corresponent a la segona quinzena d’agost, que realitza la Unió de Consumidors de Catalunya-UCC des de l’últim trimestre de 2020. De manera quinzenal comparen el preu d’onze productes bàsics d’onze supermercats diferents, amb l’objectiu de descobrir quins són els supermercats més econòmics.
També ho fan de productes sense gluten.
El LAB Bonnemaison, un espai de trobada, diàleg, reflexió i intercanvi de coneixement entorn les polítiques públiques de gènere, el lideratge i l'activisme feminista; posa en marxa aquest mes de setembre el segon cicle de converses.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum