Butlletí l'Aparador
22 de març de 2024 - #201

DESTACAT

La factura elèctrica recupera temporalment l’IVA general del 21 %

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

A partir de l'1 de març, l'IVA de la llum torna al tipus de gravamen habitual del 21 %. El motiu és que, durant el mes de febrer, el preu del mercat majorista elèctric va baixar dels 45€/MWh deixant així sense efecte les bonificacions existents fins ara.

Anar a dalt

CONTINGUTS

El Servei Públic de Consum d’Esparreguera va realitzar 754 atencions durant el 2023

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Imatge: Ajuntament d'Esparreguera

Les dades, que s’han donat a conèixer en el marc del Dia Mundial de les Persones Consumidores, detallen que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor va canalitzar el 41% del total d’atencions i el Servei de Mediació en matèria de consum el 59% de les sol·licituds rebudes. L’àmbit que engloba més consultes és el dels subministraments bàsics, especialment la llum i el gas.

L’OMIC de L’Hospitalet va tramitar més de 1.400 expedients de queixes i reclamacions el 2023

Imatge: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat Imatge: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat

Imatge: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat

Imatge: Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de L'Hospitalet celebra el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors fent el balanç anual de les seves tasques. L’Hospitalet s’ha sumat a la campanya “El consum responsable és a prop teu”, de la Diputació de Barcelona, que reivindica el consum de proximitat com una pràctica més conscient i sostenible.

Montgat posa en valor els drets dels consumidors

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El passat 13 de març, Montgat va acollir les XVII Jornades del Dia del Consumidor, una iniciativa destinada a promoure la conscienciació sobre els drets i deures dels consumidors. L'activitat va estar encapçalada per la visita d'una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona, que va facilitar informació detallada i assessorament sobre qüestions relacionades amb el consum responsable i els mecanismes de protecció dels consumidors.

Sitges celebra el Dia Mundial del Consumidor amb activitats per conscienciar sobre el consum responsable

Imatge: Ajuntament de Sitges Imatge: Ajuntament de Sitges

Imatge: Ajuntament de Sitges

Imatge: Ajuntament de Sitges

L’Ajuntament de Sitges s’adhereix a la campanya de la Diputació de Barcelona que sota el lema “El consum responsable és a prop teu”, reivindica el consum local i de proximitat com un consum responsable, conscient i sostenible. El passat divendres, 15 de març, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va instal·lar una parada informativa al Cap de la Vila amb la finalitat d’explicar què és un consum responsable i recordar el servei de mediació de consum que ofereix l’Ajuntament de Sitges.

Les UMIC visitaran 78 municipis durant aquest mes d'abril

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

Aprovat el Projecte de Llei de serveis d'atenció al client

El Consell de Ministres ha aprovat la remissió a les Corts Generals del Projecte de Llei de Serveis d'Atenció al Client que té com a objectiu fonamental pal·liar les deficiències detectades en la prestació d'aquest tipus de servei per part de grans empreses. La norma incorpora, entre d'altres mesures, l'obligació de disposar d'un sistema eficaç per atendre i resoldre les queixes i les reclamacions dels consumidors.

Anar a dalt

EUROPA

Les joguines encapçalen les alertes per productes perillosos, amb el 23% de les notificacions el 2022

Totes les joguines venudes a la UE hauran de tenir un passaport digital de producte (que substitueix la declaració de conformitat de la UE), que garanteixi el compliment de les normes de seguretat.

Protecció dels consumidors davant d'al·legacions mediambientals enganyoses

La Directiva d'al·legacions mediambientals obligarà les empreses a provar les seves afirmacions ecològiques abans d'anunciar productes com ara «biodegradables», «menys contaminants», «que utilitzen menys aigua» o que tenen «contingut bio».

Anar a dalt

COL·LABORACIONS

Nova Directiva dels contractes de crèdit al consum.

L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar, ens facilita aquest article de col·laboració on analitza les novetats de la directiva 2023/2225 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 d'octubre del 2023, relativa als contractes de crèdit al consum.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum