11/01/2024 12:57 h.

Exposició “Impermanència” de Maria Vernet a l’Espai Francesca Bonnemaison

L'exposició estarà oberta a l'Espai Francesca Bonnemaison del 9 de gener al 3 de febrer de 2024, i s’inaugurarà aquest divendres 12 de gener a les 18.30h a la Cuina, en un acte obert al públic.

Maria Vernet presenta l'exposició "Impermanència" a l'Espai Francesca Bonnemaison, una sèrie on mitjançant la fotografia, la pintura a l'oli, els ready-mades i la projecció audiovisual, l'artista explora temes de pèrdua, transformació i simbolisme social. Amb el vestit de núvia com a fil conductor, qüestiona la simbologia d'una icona tradicional occidental, mostrant una feminitat insubmisa que no es limita a ser vista, sinó que reivindica la visibilitat activa i protagonista de les dones. En el gènere del retrat de núvia, incorpora la descontextualització al situar les núvies en entorns abandonats, buscant provocar un "estranyament" que desafiï les normes establertes de bellesa i les convencions del gènere.

Maria Vernet, artista multidisciplinària amb exposicions a Europa i Amèrica del Sud, també lidera projectes fotogràfics des de 2008 al Centre Penitenciari Lledoners. La seva obra recent aborda temes centrats en la dona i la natura, expressant un compromís social i desafiament dels estàndards de bellesa establerts.

La sèrie "Impermanència", realitzada entre 2022 i 2023, explora la decadència de la natura i la ruïna per aprofundir-se en temes de pèrdua, transformació i simbolisme social. En conjunt, transmet una representació d'una subjectivitat femenina poderosa que ens convida a reflexionar.

“La natura és un ésser efímer que balla amb la desolació del temps.” - Emily Dickinson.

www.mariavernet.com

@mariavernet_1mujer