Novetats Novembre
 

Destaquem

Millores en les visualitzacions gràfiques del portal de Transparència i Dades Obertes del Consorci AOC

Noves visualitzacions portal

Noves visualitzacions portal

Des del dimecres 22 de novembre, podreu trobar en el portal de transparència del Consorci AOC diferents millores funcionals i correctius (treball realitzat en col·laboració amb la Xarxa de Governs Oberts de Catalunya).

Quatre elements bàsics a tenir en compte per posar en marxa el Sistema Intern d'Informació

Sistema intern informació

Sistema intern informació

El termini de que disposeu els municipis de menys de 10.000 habitants per complir la Llei 2/2023 i, per tant, per tenir en funcionament el sistema intern d’informació, acaba el proper divendres 1 de desembre de 2023.

Transparència

Sistema avisos transparència Sistema avisos transparència

Sistema avisos transparència

Sistema avisos transparència

Us expliquem com crear avisos que us permetin automatitzar els enviaments de recordatoris de revisió d'informació de transparència a les unitats referents de cada ítem. Així, el referent de transparència podrà rebre i gestionar el control del grau d'assoliment dels encàrrecs i pot revisar els continguts publicats un cop han estat informats com finalitzats.  

Actualització portal novembre Actualització portal novembre

Actualització portal novembre

Actualització portal novembre

Amb l'objectiu de donar correcte compliment a la normativa de transparència i d'ajudar-vos en el manteniment i la gestió de la transparència, mensualment realitzarem un recordatori de quina és la informació que cal actualitzar o revisar per verificar que s'està visualitzant correctament i està actualitzada. 

Accés a la informació pública

Guia redacció i dades personals Guia redacció i dades personals

Guia redacció i dades personals

Guia redacció i dades personals

Heu de donar resposta a una sol·licitud d'accés a la informació pública i heu de tractar amb informació que conté dades de caràcter personal de persones físiques? Llegiu aquesta notícia!

Accés a la informació electes Accés a la informació electes

Accés a la informació electes

Accés a la informació electes

En aquesta infografia hi trobareu les principals claus per entendre el dret d'accés a la informació pública dels electes locals així com també algunes de les preguntes més freqüents al respecte

Bon govern

Transparència, confiança ciutadana i rendició de comptes (Pere González Duarte, EAPC)

Article Pere González

Article Pere González

Pere González relaciona la manca de confiança ciutadana en les institucions i les crisis de les democràcies -que es veuen amenaçades per l'auge dels populismes i feixismes arreu- amb la transparència de les institucions

L’EAPC publica la recerca "La governança del Codi ètic del servei públic de Catalunya"

Codi ètic servei públic

Codi ètic servei públic

L'EAPC publica el resultat de la recerca "La governança del Codi ètic del servei públic de Catalunya. Fonaments i proposta", dirigida per Òscar Capdeferro. Teniu disponible el text complet.

Dades obertes

El GID participa a la presentació Rànquing #50datasets amb propòsit social (Smart City Expo)

50 datasets socials

50 datasets socials

En el marc de la Smart City Expo, es va presentar a l'estand DIBA el Rànquing dels #50datasets amb pròposit social. Vols saber quins són?

Llei de dades: el Consell UE aprova una nova llei sobre l'accés just i l'ús de les dades (data act)

Llei dades UE

Llei dades UE

El passat 27 de novembre, el Consell de la UE va adoptar un nou Reglament sobre normes harmonitzades en l'accés just a les dades i l'ús (Llei de dades) per convertir la UE en un líder en la nostra societat basada en dades. Podeu consultar la informació detallada.

Agenda

Aquí trobareu les gravacions i materials de les passades sessions, així com informació sobre les properes. Ens proposeu algun tema?

La Diputació de Barcelona ha enviat aquesta enquesta per tal d’articular l’oferta de serveis als governs locals de la demarcació en els propers catàlegs. Rebreu properament per correu electrònic l’accés a una enquesta personalitzada per al vostre ajuntament (remitent de l’empresa Opinòmetre). Us encoratgem a que doneu resposta a la mateixa!

Posem a la vostra disposició una nova bústia de correu específica per a dubtes relatius a temes tractats a la comunitat.

Des d'aquesta bústia atendrem tots els vostres dubtes.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Recinte Mundet - Pavelló Migjorn, 4a planta Bloc A
Passeig de la Vall d'Hebron, 171
08035 Barcelona